موضوعات داغ

ضربه فنی سایپا بر پیکر ثبت نام کنندگان خودرو + سند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت سایپا با قیمت گذاری ناصحیح و بی تعهدی در تحویل محصولات خودرو، ضربه سنگینی به مشتریان خود زده است.
در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از مردم برای خرید خودرو از سایپا ثبت نام کرده‌اند، اما خبری از تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان در موعد مقرر نشد که این موضوع با اعتراض مشتریان همراه شده است.
در ماه‌های گذشته، اطلاعیه‌هایی از سوی سایپا برای پیش فروش خودرو منتشر شد که با استقبال بسیاری از متقاضیان همراه بود، اما در زمان تعیین شده، مشتریان با عدم تحویل خودروهای ثبت نامی از سوی خودروسازان مواجه شده‌اند که اعتراض آن‌ها را به دنبال داشت. از طرفی، التهابات بازار و شرایط نامناسب صنعت خودرو مشکلاتی را برای خودروسازان و به خصوص مردم به وجود آورد.
ابتدای هفته جاری بود که قیمت جدید محصولات سایپا و پارس خودرو اعلام شد و تمام کسانی که از این شرکت خودرو "پیش خرید" کرده بودند در شوک بزرگی فرو رفتند. مشتریانی که در تابستان محصولاتی چون برلیانس و چانگان را با موعد تحویل پاییز سال جاری ثبت نام کرده بودند به گفته خودشان نه تنها سودی نبرده اند بلکه با ضرری سنگین مواجه شد‌ه‌اند. همین موضوع سبب شد که بسیاری نسبت به عملکرد سایپا معترض بوده و بدقولی آن‌ در تحویل خودرو را عدم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بدانند.
حواله خودرو

حواله خودرو


گزارش های میدانی از نمایندگی های سایپا در سراسر کشور نشان می دهد که ثبت نام کنندگان در طرح های پیش فروش این شرکت ناراضی بوده و عده ای نیز به دنبال انصراف از پیش خرید های خود از این شرکت اند.
ثبت نام کنندگان مدعی اند که آن ها می توانستند در زمان ثبت نام (مرداد) همین خودروهای پیش خرید شده را با قیمت بسیار کمتری از بازار آزاد بخرند اما سایپا آن ها را نقره داغ کرده و پس از چند ماه نگه داشتن پولشان حالا خودروها را با قیمت نجومی به آن ها تحویل میدهد که حتی بالاتر از قیمت بازار است.
در 10 روز ابتدایی مردادماه خودروی برلیانس با پیش پرداخت 33 میلیون تومان از جانب مشتریان در شرکت ثبت نام شده است. خودروی برلیانس H330 در مردادماه در بازار بین 75 تا 80 میلیون تومان در بازار قیمت داشته است یعنی کسی که خودرو ثبت نام کرده بود میتوانست با اضافه کردن مبلغی حدود 45 میلیون تومان به نرخ ثبت نامی خود همین محصول را از بازار خریداری کرده و همان روز صاحب خودرو شود.
نمودار تغییرات قیمتی برلیانس H330

نمودار تغییرات قیمتی برلیانس H330


اما حالا در دی ماه مشتری پس از گذشت 5 ماه باید برای تسویه حساب حدود 70 میلیون تومان به شرکت دهد یعنی 25 میلیون تومان بیشتر از قیمت بازار در مردادماه!
این پایان ماجرا نیست و سایپا سورپرایزی دیگر برای مشتری در نظر گرفته است. سایپا با ارسال دعوتنامه به مشتریان اعلام میکند که پس از تسویه حساب با قیمت روز، خودرو را 60 روزه به شما تحویل میدهیم که این موضوع در دعوتنامه خودروی چانگان با موعد تحویل آبان آمده است.
هم اکنون کسانی که برای انصراف به شرکت مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود مبلغ پیش پرداخت شما با سود 12 درصد محاسبه شده و ممکن است 3 ماه دیگر پول بدستتان برسد.
شرکت سایپا که به بهانه تحریم و نبود قطعه محصولات خود را به مشتری تحویل نمیداد حالا با افزایش قیمت‌های شدید، توانسته تحریم ها را دور بزند و سریعا قطعات خودرو را دریافت کند و محصولات خود را با قیمت جدید و نزدیک به بازار به مشتری تحویل دهد!

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/26
اين يك سناريو از پيش تعيين شده بود و هست ، كه ماشينه رو تحويل ندادن تا برسه به قيمتهاي جديدحالا اگه اين افراد ركب خورده حتي اگر برن انصراف هم بدن باز سايپا رو خوشحالتر كردند چون خود سايپا حالا مياد و با دلالهاش ميريزه تو بازار و به بالاترين قيت بازار سود چند برابري رو درو ميكنه و به ريش خلق هميشه قهرمان ميخنده . به نظر من كوتاه نياييد ومتحد و يك كلام بشيد و خودرو هاي خودتان را با قيمت تاريخ ثبت نام بايد تحويل بگيريد .
1397/10/28
کیا؟ خلق همیشه قهرمان متحد بشن؟؟؟؟ همین خلق همیشه قهرمان همونایی هستن که میگن: گرون بخریم و گرونتر بفروشیم. همه دلال شدیم و خودروساز هم با خیال راحت هر کاری که دوست داشته باشه میکنه و ما هم هیچ غلطی نمیتوانیم بکنیم.
1399/2/2
دمشون گرم درود برشرفشون ،پارسال شماها صف کشیدید گرون شد همه رو پیش خرید کردید ، چوب خداست
1397/10/26
سايپا روي رژیم غاصب و اشغالگر قدس رو هم سفيد كرده !
1397/10/27
ایران خودرو یا کرمان یا بهمن نکرده؟! دیگزگر شرکتها مثل فولادسازی و پارو شیمی و ... چی اونها نکردن؟! الان شرایط جوری خر تو خر شده که هرکی چاقوش ببره می بره. رحم و مروت و جوانمردی و انصاف مرده، سرمایه های اجتماعی از ناحیه خود دولت و دولت مردان دارن نیست و نابود میشن! دلیلش برای من روشن نیست چون همه و همه منجمله عوامل دولتی و حکومتی چوب این وضعیت را خواهند خورد.
1397/10/26
من اریو ثبت نام کردم در زمان ثبت نام ۳۰ تومن دادم که ۵۰٪ قیمت خودرو اون موقع بود، کاری با گرانی ندارم اما این که پول پرداختی ما ۱۵٪ بیاد روش و سهم آقایان در سایپا ۱۰۰٪ یعنی ذره ای انصاف نیست. اگر پول ما همون موقع در اختیار سایپا بوده پس معنیش اینه که به راحتی میتونسته سهم خودرویی رو که مشتری پیش خرید کرده رو سرمایه گذاری و بخشی از هزینه هارو بده. ضمن اینکه شاید تا یک ماه سایپا نقدی این خودرو رو ۶۱ میلیون می فروخت (من وبت نام اوایل تابستان هستم)
1397/10/26
مقصر خودمونیم می دونیم قراره کلاه سرمون بره،تا اسم پیش فروش میاد سریع صف می کشیم تا کی مردم میخوان اینجوری باشن،اینایی که الان پاشدن اعتراض می کنند باید اونموقع که می گفتیم نخرید تا التماستونو بکنند فکر الان بودن
1397/10/26
برای تولید تا شش ماه آینده مطابق با تیراژ قبل قطعه دارند که با ارز 3800 تومنی تهیه شده.
اما...
اما گرون کردند و ما...
1397/10/26
فسوف یعلم الذین ظلموا بای ینقلب منقلبون
1397/10/26
دزد که به دزد بزنه میشه شاه دزد
1397/10/26
تبریک به همه کسایی که ثبت نام کردن ،شما همه خیانتکارید در زمانی که همه جا صحبت از تحریم خرید خودروی داخلی صفر بود شما فکر کردید زرنگید و رفتید تو صف حالا دوباره برید تو صف تا ببینیم سایپا کی حال می کنه اصل پولتونو بده ،واقعا مردم خودخواهی هستیم اتحادمون صفره و درس عبرت نمیشه بازم ببینید ثبت نام بعدی میرن صف می کشن لیاقتمون بیشتر از این نیست وقتی لایق احترام نیستیم بایدم بهمون توهین بشه .
1397/10/26
سایپا بدرد همون تولید پی کی میخوره
نه بالاتر
چون هدفش سر کیسه کردن مردم با نام صنعت ملیه
1397/10/26
دم سایپا گرم به این میگن مشنری مداری اخ ببخشید طویله مداری . این تازه نصف حق خریداران خائن به مردم است . خریدارانی که همه دلال خودرو هستند من بودم چهار تا حلقه لاستیک بیشتر بهشون نمیدادم .خخخخخ
1397/10/28
خودرو بانک عزیر چرا نظر هر بی سروپایی که به خودش اجازه میده به مردوم مظلوم واقع شده توهین کنه رو منتشر میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این بنده خدا فک میکنه اینایی که ثبت نام کردن همه دلالن!!!
1397/10/28
مهران جان اتفاقا خوبه که خودروبانک نظرات مختلف رو منتشر میکنه،
میفهمیم چه تفکرات مختلفی تو جامعه وجود داره، پیش از این که از نزدیک با صاحبان این تفکرات روبرو بشیم.

اینم بگم که من زیاد دیدم خودروبانک نظرات علیه خودش رو هم منتشر میکنه، چیزی که هیچ جای دیگه نیست.
1397/10/26
فقط میشه گفت ؛ خلایق هر چه لایق
باشه تا مردم یاد بگیرن چطور باید خودرو یا چیزهای دیگه را تحریم کنند و فقط با ۶ ماه خرید نکردن تمام لگن سازهای داخلی را ورشکست کنند و دستشون را از جیب ملت قطع کنند
1397/10/27
اينها مردم نيستند همگي دلال و نمايشگاه دارند .
1397/11/1
الان ۶۱ روز از تکمیل پول جهت گرفتن ساینا که بجای پراید ۱۱۱ اجبارا به من فروختن گذشته ولی خبری از خودرو نیست نمایندگی هم میگه معلون نیست کی بدن
1397/11/2
توی دعوتنامه زده 60 روزه ولی 90 روزه هم تحویل نمیده مطمئن باشید ...