موضوعات داغ

آئودی PB18 ، سوپرخودرو الکتریکی آلمانی به زودی به خیابان ها می آید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بنابر گزارش خبرگزاری اتوکار، تولید آئودی PB18 به صورت محدود توسط این شرکت آلمانی تایید شده است. این خبر در جریان یک رویداد این شرکت که در هلند برگزار شده بود و به معرفی نسخه الکتریکی آئودی ئی ترون می پرداخت، منتشر شد. آئودی PB18 در سال گذشته میلادی رونمایی و معرفی شد و طبق اطلاعات منتشر شده، موتور الکتریکی این خودرو 670 اسب بخار قدرت تولید می کند. باتری های آئودی PB18 نیز می توانند تا محدوده 482 کیلومتر، این خودرو را به پیش ببرند.
آئودی برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو، از باتری های حالت جامد استفاده کرده که یک تکنولوژی نوین در مسائل مربوط به باتری محسوب می شود. به طور کلی، باتری های جامد نسبت به باتری های معمول لیتیوم یون، ایمنی بیشتری دارند، دامنه پیمایش بیشتری را برای خودرو فراهم می کنند و زمان شارژ کوتاه تری دارند.
آئودی از زیر مجموعه های گروه فولکس واگن به شمار می رود. در حال حاضر فولکس واگن در حال توسعه محصولاتی الکتریکی بر پایه پلتفرم MEB است که ویژه این مدل از محصولات طراحی شده است، و آئودی نیز به تقلید از شرکت مادر، در حال راه اندازی کارخانه ای برای تولید خودروهای تمام الکتریکی بر پایه پلتفرم MEB می باشد. انتظار می رود که کراس اوور جدید و تمام الکتریکی ID Neo ، به عنوان پر فروش ترین محصول الکتریکی فولکس واگن در سالهای آینده شناخته شود و محصولات مشابه نیز از آئودی به بازار عرضه شوند. این خودرو در سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد.
دو محصول الکتریکی دیگر نیز برای تولید تایید شده اند. این محصولات عبارتند از شاسی بلند ترکیبی آئودی ئی ترون که در سال جاری به تولید خواهد رسید. دیگر محصول تمام الکتریکی آئودی نیز، مدل e-tron GT خواهد بود که برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد