موضوعات داغ

نمادی آمریکا برقی می شود؛ معرفی فورد F-150 الکتریکی برای سال 2020

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروسازانی که به وسیله استارتاپ ها شکل گرفته اند، تمایل زیادی به ساخت خودروهای الکتریکی دارند و برخی از آنها نظیر تسلا و ریویان، اعلام کرده اند که در آینده نزدیک، پیکاپ های الکتریکی خود را وارد بازار خواهند کرد. مشخصا فورد نیز می خواهد برتری خود را به رخ رقیبان تازه وارد بکشد و از همین رو، نسخه الکتریکی پیکاپ معروف خود، یعنی فورد F-150 را بزودی به بازار عرضه خواهد نمود. رقابت بین فورد و تسلا بسیار جدی است، فورد اعلام کرده که پیکاپ الکتریکی اش را در سال 2020 به بازار عرضه خواهد کرد، در حالی تسلا امیدوار است در سال 2019، بتواند پروژه توسعه پیکاپ الکتریکی اش را به اتمام برساند.
نسل فعلی فورد F-150 از سال 2015 در بازار حضور دارد و در سال 2018، مورد بازبینی قرار گرفته است. بنابر اعلام فورد، نسل بعدی از سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد که نسخه الکتریکی نیز یکی از انتخاب های مشتریان برای خرید این نسل خواهد بود. پیش بینی می شود نخستین نمونه های فورد F-150 برقی در سال 2021 به مشتریان تحویل داده شوند. فورد F-150 جز پر فروش ترین خودروهای جهان است و قطعا ورود نسخه الکتریکی آن به بازار، سر و صدای زیادی را به راه خواهد انداخت.
در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد فورد F-150 الکتریکی وجود ندارد، چرا که شرکت سازنده گزینه های بسیاری را برای قوای فنی و باتری ها در اختیار دارد و مشخص نیست در پایان، کدام گزینه انتخاب شود. با این وجود شنیده ها حکایت از آن دارند که بسیاری از قطعات سازنده قوای فنی این خودرو و موستانگ الکتریکی مشترک خواهند بود، و تنها برای پیکاپ از موتوری قدرتمند تر و باتری هایی بزرگتر استفاده خواهد شد. یک پیکاپ الکتریکی مطلوب، باید توانایی حمل بار 800 کیلوگرم و توانایی بکسل کردن پنج تن را داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد