موضوعات داغ

بررسی علل افت خرید و فروش پژو پارس در سال های اخیر

عکس مطلب اول
همان طور که همه شما تجربه سواری با ماشین‌های داخلی را داشته‌اید، حتماً شاهد تغییرات این خودروهای داخلی و وضعیت نا به سامان قطعات فنی آن‌ها بوده‌اید. در سال‌های اخیر خودرو سازان داخلی تلاش خود را برای ارزان تمام شدن تولیدات داخلی و در نهایت پایین آمدن قیمت آن‌ها کرده‌اند. که این اتفاق موجب کاهش کیفیت روز افزون خودروهای داخلی و در نتیجه کاهش خرید و فروش خودرو های داخلی شد. در این میان گزارش‌ها و مصاحبه‌های پیرامون خودروهای بد فروش و کم فروش در سال‌های اخیر حاکی از آن است که خرید و فروش پژو پارس lx tu5 با افت شدیدی همراه بوده است. در ادامه دلایل عدم تمایل رانندگان به خرید پژو پارس lx tu5 را بررسی خواهیم کرد.

نقص در طراحی داخلی و خارجی خودرو

پژو پارس LX

پژو پارس LX

با توجه به شکایات و نقدهایی که از رانندگان پژو پارس lx tu5 شنیده شد. طراحی خارجی این خودرو در نگاه اول مانند سابق خوب و بدون نقص به نظر می‌آمد. اما پس از استفاده‌های روزمره این افراد متوجه عدم جایگذاری صحیح شیشه جلو ماشین و نفوذ صدای باد در ماشین شدند. علاوه بر این نقص‌های دیگری مانند پایین بودن کیفیت برف پاک کن‌ها، فاصله زیاد بین گلگیرها و لاستیک، آسیب پذیر بودن رنگ خودرو و نبود استانداردهای کافی و کیفیت پایین مه شکن‌های جلو نیز گزارش شده است. در طراحی داخلی این ماشین نیز، با همان نگاه اول متوجه ناهماهنگی بین رنگ داشبورد و روکش کنار درها خواهید شد. علاوه بر این قدیمی بودن روکش‌ها و دور بودن از استانداردها در طراحی صندلی‌ها و نیز تکنولوژی‌های جدید ایراداتی است که کابین پژو پارس lx tu5 را از کیفیت دور می‌کند. همه این دلایل باعث کاهش تمایل رانندگان به خرید پژو پارس lx tu5 شد.

نقص در قطعات فنی

موتور پژو پارس

موتور پژو پارس

یکی از مشکلات بزرگ رانندگان در خرید پژو پارس lx tu5 این است که پس از گذشت مدت کوتاه و کارکرد اندک ماشین باید وقت زیادی را صرف تعمیرگاه‌ها برای برطرف کردن نقص‌های فنی این ماشین کنند. سفت بودن کلاچ و جا نرفتن دنده یک و دو یکی از ایراداتی است که اکثر رانندگان پژو پارس از آن گلایه کرده‌اند. علاوه بر این سوختن و شکستن مکرر قطعاتی مانند کوعل خودرو بسیار گزارش شده است. یکی دیگر از مشکلات این ماشین، نقص‌هایی است که به مرور زمان در گیربکس خودرو مشاهده می‌شود. با توجه به بالا رفتن قیمت قطعات فنی و یدکی خودرو در سال اخیر، تعمیر این نقص‌ها هزینه بسیار زیادی را به رانندگان این خودرو متحمل می‌کند.

ایمنی پایین ماشین نسبت به هم‌رده‌ها
کیفیت مواد استفاده شده در ساخت بدنه هم رده‌های پژو پارس مانند L90 بسیار بیشتر از این ماشین است. پژو پارس lx tu5 تنها دارای 2 کیسه هواست. این بدین معنی است که ایمنی سرنشینان عقب فقط به بستن یک کمربند محدود می‌شود. علاوه بر این کیفیت پایین بدنه این ماشین باعث می‌شود در هنگام تصادفات سرنشینان جلو نیز ایمنی کمی را تجربه کنند. این موضوع بیش از همه موضوعات دل خریداران این خودرو را به لرزه در می‌آورد و پس از مدتی آن‌ها را به فروش پژو پارس lx tu5 ، که قرار بود ماشین محبوب و لوکس تولید داخل باشد، وادار می‌کند.

ورود خودرو های چینی در رده قیمتی یکسان

برلیانس

برلیانس

یکی از دلایل بزرگی که خودروهای داخلی توسط خریداران ترد شدند، ورود خودروهای چینی به بازار ایران بود. این خودروها علاوه بر این که محدوده قیمتی یکسانی با خودروهای داخلی دارند، از امکانات بسیار بیشتری نیز برخوردار هستند. امکاناتی مانند صفحه نمایش، طراحی ارگونومیک صندلی‌ها و ایمنی بیشتر از جمله آپشن‌هایی است که با رده قیمتی پژو پارس می‌توانید از ماشین‌هایی مانند HC کراس، برلیانسH230، جک جی 4 اتوماتیک و لیفان x50 انتظار داشته باشید. به عنوان مثال شما با پرداخت مبلغی بین 75 تا 85 میلیون می‌توانید صاحب یک برلیانس H230 با امکانات بسیار بیشتر و به روز تر از پژو پارس lx tu5 خواهید شد. همه این دلایل باعث می‌شود خرید پژو پارس جدید ایران خودرو یک خرید غیر منطقی به نظر برسد.

سخن پایانی
به طور کلی نه تنها پژو پارس lx tu5 بلکه خودروهای داخلی دیگر نیز قربانی تسخیر بازار توسط خودروهای چینی شده‌اند. البته این دلیل که خودروهای داخلی در سال‌های اخیر با افت شدید کیفیت نیز همراه بوده‌اند دلیل بسیار منطقی برای انتخاب ماشین‌های چینی به عنوان جایگزینی برای خرید خودرو های داخلی است.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/1
اين مقاله بسيار با واقعيت فاصله داشت. البته بخشهايي از اون (مثل افت كيفي خودروها)مبتني بر واقعيت بود. ولي سر تيترش واقعاً غيرقابل قبوله چون پژو پارس هميشه جزء خودروهاي پر فروش و پر طرفدار بوده.