موضوعات داغ

اصلاح مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی به ضرر خریداران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
دولت در جدیدترین اقدام خود مصوبه مربوط به ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک را اصلاح کردخ و 16 مرداد ماه سال جاری را مبنای زمان ترخیص خودروها قرار داده است.
نهم دی ماه سال جاری بود که دولت در جلسه ای اقدام به تصویب مصوبه مربوط به ترخیص خودروهای وارداتی کرد. بر اساس این مصوبه تمامی ثبت سفارش های واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی یا مناطق آزاد هستند به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشاء ارز به بانک مرکزی بلامانع بوده و همچنین تمامی ثبت سفارش‌های قبلی خودرو اعم از بانکی و غیربانکی لغو شد.
به علاوه وسایل نقلیه ای که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تامین ارز شده‌ بودند با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص شدند با این شرط که هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها ممنوع شد. مهلت ترخیص این خودروها نیز چهار ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه اعلام شد.
البته رئیس بانک مرکزی در پی این مصوبه مخالفت خود را در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی که بعد از 16 مرداد 97 وارد گمرکات کشور شده،اعلام کرد که در نهایت دولت نظر رئیس بانک مرکزی در این زمینه را مدنظر قرار داده و مصوبه مذکور را اصلاح کرد.
مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی

مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی

بر این اساس هیأت وزیران در جلسه 23 دی ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
در بند (1) تصویب نامه شماره 137161 . ت 56023 هـ مورخ 1397.10.16 عبارت «تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه» به عبارت «1397.5.16» اصلاح می‌شود. بنابراین با مصوبه جدید هیات وزیران مبنای زمانی ترخیص خودروهای در گمرک مانده از تاریخ قبل از 97.10.16 به 97.5.16 تغییر کرد.
مصوبه اصلاح شده ترخیص خودروهای وارداتی

مصوبه اصلاح شده ترخیص خودروهای وارداتی


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/2
خریدار تا نخره اسمش خریدار نیست پس ضرری هم در کار نیست حالا هرکس شعور نداره ولی پولشو داره خرید کنه