موضوعات داغ

اصلاح قیمت قطعات در دستور کار قرار گرفت؛ افزایش 70 درصدی قیمت قطعات در راه است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
دوشنبه شب جلسه‌ای میان مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعاملان خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد و طبق شنیده‌ها، توافقاتی بین طرفین برای اصلاح قیمت‌ها حاصل شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن در این جلسه از خودروسازان خواسته است با توجه به تغییر قیمت‌گذاری از دستوری به حاشیه بازار، خودروسازان نیز قراردادهای خود را با قطعه‌سازان بروز کنند. مدیرعامل ایران‌خودرو بعد از این درخواست برای تعدیل قیمت قطعات آمادگی خود را اعلام کرده است. به گفته یک منبع آگاه، هاشم یکه‌زارع به قطعه‌سازان قول داده است ظرف مدت دو هفته قراردادهای ایران‌خودرو را با قطعه‌سازان بروز کند. در این جلسه مدیرعامل سایپا زمان دقیقی برای اصلاح قیمت‌ها اعلام نکرده است و برای اصلاح قراردادها زمان خواسته است.
موضوع اصلاح قیمت قطعات از آن جهت مطرح و کلید خورد که قیمت‌گذاری دستوری و سرکوبی لغو و قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار جایگزین شد. قبل از این خودروسازان به علت واقعی نبود قیمت خودرو، علاقه‌ای به تعدیل قیمت قطعات نشان نمی‌دادند، حال با تغییر سیاست‌ قیمت‌گذاری خودرو، تعدیل و بروزرسانی قراردادها در دستور کار قرار گرفته است. حال انتظار می‌رود با بروز شدن قیمت قطعات و تزریق نقدینگی به زنجیره خودروسازی کشور، تولید خودرو افزایش یابد و عرضه خودرو به بازار تسریع گردد.
براساس نظر قطعه سازان، با توجه به افزایش نرخ ارز، افزایشی در حدود 220 درصد با توجه به شرایط فعلی مطلوب قطعه سازان است و چنین افزایش عملا به معنای دوبرابر شدن قیمت اکثر خودروهای تولید داخل نسبت به قیمت های سال گذشته است. با این حال به نظر می رسد که ایران خودرو فعلا با افزایش 70 درصدی قیمت ها موافقت کرده است و رایزنی ها با سایپا در این خصوص نیز همچنان ادامه دارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/6
خدا رو شکر پدر مردم رو در آوردن هر دقیقه یه فشار و داستان بیشتر ، جمع کنید این صنعت آشغال رو ، خون مردم رو کردن تو شیشه من یکی که همه جوره تحریم میکنم ، همه دنیا مصرف کننده ولی نعمت خودروسازن اونوقت اینحجا هر غلطی دلشون میخواد میکنن ، لعنت به این خودروسازیتون
1397/11/7
ریشتون بخشکه إنشالله
1397/11/7
جون مردم ، اسایش مردم که مهم نیس فقط پر کردن جیبا مهم