موضوعات داغ

توقف خط تولید ملی ترین خودرو ایران؛ مشکل سایپا در تامین کدام قطعات اولیه پراید است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با آغاز تحریم های بین المللی صنعت خودروسازی بود که شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد با تامین سریع ECU موتور و همچنین برخی از سنسورهای مورد استفاده در اتومبیل به مشکل برخورده است تا این موضوع روشن شود که بعد از سال‌ها تولید پراید توسط سایپا، این خودروی پرفروش ایرانی حتی 100 درصد بومی سازی نشده است و سایپا برخی از قطعات مورد نیاز این اتومبیل را از مبادی خارجی تامین می کند. اما در روزهای گذشته و باتوجه به مشکلاتی که میان خودروسازان و قطعه سازان بوجود آمده است، سایپا حتی نسبت به تامین قطعات اولیه محصولات خود هم دچار مشکل شده است تا شاهد تاخیر در تحویل و تکمیل مونتاژ بخشی از خودروهای تولیدی پراید باشیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اسب بخار، اخیرا لیستی در فضای مجازی منتشر شده است که به دلیل مشکلات قطعه سازان، سایپا در تامین برخی از قطعات اولیه پراید 131 از جمله ماژول اگزوز یا حتی واحد کنترل ایربگ 2FL کروز، چراغ های جلو سمت راست و چپ، سپر جلو 131، بوق، رادیو و پخش MP3 یا حتی تامین مایع شیشه شور به مشکل برخورده است و به خط تولید نرسیده تا در نهایت به این نتیجه برسیم که در کنار مشکلات صنعت خودروسازی و مشتریان به دلیل اعمال تحریم‌های خارجی، اختلاف‌های داخلی خودروسازان با قطعه سازان هم در مونتاژ ناقص خودروهای داخلی و تاخیر در تحویل اتومبیل به مشتریان تاثیرگذار باشد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/8
احتمالا سایپا چن وقت دیگه یه بدنه بده مشتری بگه بقیش آپشن حساب میشه چراغ بوق سیستم بخش فرمون و ایربگ آقا جمع کنید باوو نمیتونید تعرفه کمرگ رو صفر کنید ماشین وارد کنید
1397/11/8
سایپا در تأمین مایع شیشه شور ! و سپر و چراغ ها و قطعات پیش پا افتاده پراید پراید پراید مشکل داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

سایپا حدود 30 ساله که داره پراید را تولید میکنه! (با همان شکل و قیافه 30 سال پیش کره که کیفیتش هم به مراتب پایین آمده ) پس اینا غیر از پول بی حساب و کتاب گرفتن از مردم؛ کار دیگری بلد نیستند!!!!

مدیران سایپا و رؤسای آنها در دولت، از شرم و خجالت آب نمیشن که در تأمین قطعات لگنی همچون پراید مشکل دارن!!! پرایدی که بی کیفیت ترین خودروی دنیا است!!!!
اگر قرار بود که سایپا خودرویی مانند تویوتا را تولید می کرد، برای تأمین قطعات آن باید چکار می کرد؟؟؟!!!!

بابا اینا دیگه کی هستند؟؟؟!!!
1397/11/8
شکر
1397/11/8
مایع شیشه شوی هم ندارن! چی دارن؟
جای رینگ که قالپاق گذاشتن بجای مایع شیشه شوی هم بهتره....
1397/11/8
به زودی باید شاهد تعطیلی سایپا و ایران خودرو هم مثل خیلی از صنایع دیگه باشیم.ایران خودرو و سایپا نهایتا 3 ماه تا آخر عمرشون باقی مونده.
1397/11/9
نتیجه مدرک فروشی و بی برنامگی در سیستم آموزش عالی کشور طی سه دهه اخیر میشه اینکه هنوز که هنوزه بعد از 25 سال از آغاز مونتاژ پراید که طراحی و تکنولوژیش متعلق به دهه 80 میلادی یعنی حدودا سی سال پیش میشه تو تامین پیش پاافتاده ترین تجهیزات و قطعاتش کماکان نیازمند واردات خارجی هستیم تا برهمگان ثابت بشه خودکفائی و تولید خودروی ملی شعاری پوچ و بی پایه است
1397/11/9
الان یکی پیدا میشه میگه خدا رو شکر کنیم که هست....خخخخخخخ