موضوعات داغ

مشتری عزیز، خودرو نداریم!

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : وزارت صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ترین اولتیماتوم خود به خودروسازان، شرط ماندگاری مدیران را تکریم مشتریان و جلب رضایت آنها اعلام کرده است. طبق خبری که از قول اکبر صادقی مدیرکل بازرسی وزارت صمت در سایت این وزارتخانه منتشر شده، وی تاکید کرده ملاک استمرار مدیریت مدیران خودروساز، بدون تعارف، رضایت مشتریان خواهد بود؛ بنابراین لازم است در تمام مراحل مراجعه آنها (به شرکت‌های خودروساز) به معنی واقعی تکریم شوند.
این هشدار وزارت صمت به مدیران خودروسازی در شرایطی است که صنعت خودرو ماه هاست حال و روز خوشی ندارد؛ تیراژش به شدت افت کرده، خزانه‌اش ته کشیده و نیروهایش در خطوط تولید مشغله زیادی ندارند. طبق اولتیماتوم وزارت صمت، مشتریان باید تکریم شوند که البته حرف درستی است، اما آیا تکریم و کسب رضایت مشتریان در برهه زمانی فعلی، آیا جز با تحویل خودروی ثبت‌نامی آنها طبق قرارداد، حاصل می‌شود؟ دلیل اصلی نارضایتی این روزهای مشتریان ایرانی نه کیفیت است و نه خدمات پس از فروش، بلکه آنها خودرویشان را می‌خواهند، آن هم همان مدل ثبت‌نامی را با همان قیمت وعده داده شده. بنابراین اگر قرار بر تکریم و جلب رضایت مشتری (طبق خواسته وزارت صنعت) است، مهمترین راه تحقق این هدف، تحویل خودروهای ثبت‌نامی با شرایط مطروحه در قرارداد است. گویا وزارت صمت انتظار دارد مشتریان ناراضی صرفا به‌واسطه اینکه مدیران خودروساز با چای و شیرینی از آنها پذیرایی کرده و بابت تحویل خودروهایشان، باز هم وعده بدهند، تکریم شده و شاد و خندان به خانه هایشان بازگردند.
بهتر است وزارت صمت به این پرسش پاسخ دهد که وقتی تیراژ به شدت افت کرده و بخشی از تولید خودروسازان به‌دلیل کسری قطعه در کف کارخانه مانده و روند تامین قطعات برخی محصولات قطع شده است، خودروسازان چگونه باید مشتریان را تکریم کرده و رضایت شان را جلب کنند؟ گویا وزارت صمت این روزها بدجوری در دام رفتارهای پوپولیستی گرفتار شده یا شاید هم نمی‌داند در «جاده مخصوص» چه خبر است!

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/8
فقط حرف میزنن که سر مردم رو گزم کنن
همش وعده ی دروغ
مردم بدونید که 40 سال اینا یه روده ی راست تو شیکمشون نبوده و از این به بعد هم نخواهد بود
گول حرف هیچ مدیر و مسئولی رو نخورید...
1397/11/8
آره کاملا موافقم
40 سال از همون بالا تا این پایینشون همه مردم رو به بهانه های مختلف چاپیدند
سیاست گرسنه و بیسواد نگه داشتن باید در کنار هم باشد.
گرسنه نگه داشتید اما نتوانستید بیسواد نگه دارید
1397/11/8
همه خوب می شناسند.
1397/11/8
گروگان گرفته اند...
در یک مجلس عروسی نشسته این که یک مهمان بلند مرتبه وارد شده و کنار ما مینشیند...
آقای مدیر خودرو ساز، سلام
روزگار بر شما و خانواده محترم به خوبی و خوشی میگذرد؟
نگرانم که در این وضعیت، چلو کباب و میوه و پوشاک درخور خانواده آبرومند شما فراهم است؟ خدا رو شکر که هست.
راستش اسم خودرو می آید، یاد همسایه ام می افتم. یک پژو آردی قدیمی دارد که با آن مسافر کشی میکند تا خرج فرزند مریض و همسر ناتوانش را بدهد. اما ماشین همیشه خراب و نصف درآمد همیشه به باد... به او هر موقع میگویم چرا ماشینت را عوض نمی‌کنی سری تکان می‌دهد و هذیان طور زمزمه می‌کند: «گروگان گرفته اند»... تنبل است حتما. عرضه ندارد.
ولش کن. سر شما و خانواده محترم به سلامت باد
چیزی کم و کسر نیست؟
راستی آقازاده ما هم دوست دارد یکی از مدیران خودرو سازی شود. چطور میشود که بشود؟
1397/11/8
بیخود میگن نداریم من از جلوی این انباری سمند هر روز رد میشم از سال پیش پر کرده خودروهاشو بیرون نمیده یکی دو هفته اومدن الکی پلمپ کردن که مثلا بگن ما اهمیت میدیم آخرش هیچی به هیچی همه این سمندا سال پیش با دلار 3-4 تومن درست شدن الان با 60 تومن میخوان بفروشن
1397/11/8
خودرو نداشتن با چه مجوزی پیش فروش میکنن؟
چرا نمایندگی بازار سیاهشون خودرو کارتکس داره؟
مفتی مفتی گرون کردن حالا فیلم پس از گرونیشونه
1397/11/8
فقط ورشکستگی و نابودی صنعت داخلی ایران خودرو سایپا میتونه حالمون رو خوب کنه .