موضوعات داغ

پر فروش ترین خودرو اسپرت جهان هیبریدی می شود؛ فورد موستانگ سبز در راه است

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در سال 2017 توسط شرکت خودروسازی فورد اختراعی به ثبت رسیده که اخیرا Autoguide آن را در ایالات متحده منتشر کرده است.
در این اختراع ثبت شده یک موتور خورجینی برای خودرویی هیبریدی مشاهده میشود. از طرح های آن اینطور برداشت میشود که موتور یاد شده هشت سیلندر است.
و اما سوال اینجاست که آیا این موتور همان سیستم انتقال قدرت و ساخته جدید شرکت فورد برای موستانگ است؟ از این بابت نمیتوان مطمئن بود اما آنچه در ادامه میبینید شرح مختصری از نحوه عملکرد این موتور است.
موتور V8 جدید شرکت فورد

موتور V8 جدید شرکت فورد

در این سیستم یک موتور احتراقی داخلی که به نظر V8 می آید نیرو را به چرخ های عقب منتقل میکند در حالی که دو موتور الکتریکی در قسمت بالا که دقیقا در دو سمت و به صورت مخالف هم قرار گرفته اند نیروی خود را به چرخ های جلوی خودرو منتقل میکنند. در واقع به نظر میاید که موستانگ جدید علاوه بر آن که به صورت الکتریکی در آمده است دارای سیستم 4 چرخ متحرک نیز خواهد بود.
با این حال تمامی این مشخصات بسیار مبهم هستند و با وجود ساختار عملکرد جالب این موتور شرکت فورد آن را برای موستانگ هیبریدی تائید نکرده است.
از آنجایی که Challenger جدید نیز به صورت هیبریدی در آمده است و مدل هیبریدی شورولت کوروت با موتور میانی به 1000 اسب بخار قدرت رسیده است، در موستانگ جدید مشاهده این چنین موتور قدرت مندی دور از انتظار نیست.
احتمال میرود موستانگ هیبریدی در سال 2020 به صورت عمومی به نمایش در آید و شرکت فورد در این باره قول داده است که خودروی یاد شده عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت و از موتور V8 با گشتاور بسیار بالایی بهره خواهد برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد