موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار و قیمت ولوو B9R ، آخرین کشتی سوئدی + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ولوو B9R محصولی شناخته شده از شرکت رانیران است که در کنار دو شرکت عقاب افشان و یاوران خودرو، از شرکت های فعال در حوزه تولید اتوبوس در ایران به شمار می روند. رانیران فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرد و در این سالها شاهد ارایه محصولات قابل توجهی همچون نسخه های مختلف ولوو B7 و ولوو B12B TX از این شرکت بوده ایم. آخرین محصول این شرکت، اتوبوس ولوو B9R بود که از سال 87 تا 92 روی خط تولید قرار داشت. فعالیت شرکت رانیران از سال 92 به واسطه تحریم های خودروسازی دچار مشکل شد و تولید آن شدیدا کاهش پیدا کرد. این شرکت پس از برطرف شدن تحریم ها، مجددا سعی کرد به سطح تولید قبلی دست پیدا کند و خبرهایی از عرضه ولوو B11 در آینده نزدیک منتشر شد، اما بازگشت تحریم ها، آینده رانیران را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

ولوو B9R

ولوو B9R

ولوو B9R در دو تیپ 9700 و 9900 در بازار کشورمان حضور دارد و نام گذاری اصلی این خودرو نیز به همان صورت است. با وجود آنکه ولوو B9R نسبت به مدل قبلی یعنی B12B TX ،پیشرانه کوچکتری دارد و قدرت و گشتاور کمتری تولید می کند، به واسطه نرمی سواری، هندلینگ مناسب، پایداری بالا و گیربکس پیشرفته توانست مد نظر رانندگان قرار بگیرد. موتور خودرو شش سیلندر و چهار زمانه است و حجم مفید آن به 9400 سی سی می رسد. این پیشرانه مجهز به ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺷﺎﺭﮊ ﻭ ﺍﯾﻨﺘﺮ ﮐﻮﻟﺮ بوده و حداکثر قدرت آن، ۳۸۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ ۱۹۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ و ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ آن نیز ۱۷۴۰ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ ۱۴۰۰ – ۱۲۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ می باشد.

ولوو B9R

ولوو B9R

گیربکس این خودرو، موسوم به I – SHIFT ﻣﺪﻝ V2412AT، نقطه قوت اصلی ولوو B9R است و بهترین عملکرد را در بین رقبا دارد. این گیربکس تمام اتوماتیک و پیشرفته، 12 دنده به جلو و 4 دنده به عقب دارد. دیگر برتری ولوو B9R نسبت به اتوبوس های رقیب، سیستم ترمز پیشرفته آن است که مجهز به سیستم های HAS,EBD,ABS,ASR,TCS، EBS می باشد. شرکت رقیب یعنی عقاب افشان، چندین سال بعد از عرضه ولوو B9R این سیستم ها را وارد خودروهای خود کرد. با این وجود، هزینه های نگهداری بالاتر نسبت به محصولات اسکانیا، عاملی بوده که همواره به نفع شرکت رقیب و به ضرر خودروهای ولوو عمل کرده است. در ادامه نگاهی به لیست قیمت چند نمونه ولوو B9R در بازار آزاد خواهیم انداخت:

جدول قیمت ولوو B9R در بازار آزاد

جدول قیمت ولوو B9R در بازار آزاد


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/15
ماشالاه به کیلومتر ها!
یعنی توشون می تونی به راحتی رکود دار گینس رو پیدا کنی!
1397/11/15
باسلام
ممنون بابت اطلاعات مفیدی که ارائه دادین اگر ممکنه از سایر اتوبوسهای موجود نیز گزارش تهیه کنید مثل اسکانیا مان رنو و سایرین
1398/7/6
با سلام مقاله خوبی بود خواهشمندم در مورد خودروهای صفر موجود در بازار مقاله بدین. ممنون
1399/3/10
سلام ارتفاع اتوبوس ولوو بی 9 بیشتر است یا اسکانیا کلاسیک با احتساب کولر