موضوعات داغ

حرف های متناقض مسئولان در مورد افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی سوخت در سال 98

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علی‌عسکر ظاهری عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق مجلس طرحی تصویب شد که بر اساس آن در سال آینده هیچگونه افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی نخواهیم داشت، و این بدان معناست که تا امروز موضوع افزایش و دونرخی شدن قیمت بنزین و گازوئیل در سال آینده منتفی است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: منظور از تا امروز این است که روی تمامی مصوبات کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس بحث و بررسی دوباره صورت می‌گیرد و نظرات مختلفی از سوی نمایندگان پیشنهاد می‌شود که ممکن است تصمیم دیگری در لایحه نهایی بودجه اتخاذ شود. البته این یک احتمال است، زیرا کلیت مجلس و کمیسیون تلفیق و انرژی بر این عقیده هستند که اکنون زمان مناسبی برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نیست. همچنین موضوع دو نرخی کردن قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، مناسب اجرا در سال آینده نخواهد بود.
وی در ادامه افزود: بر اساس آمار میزان تولید روزانه بنزین در کشور ۱۰۲ میلیون لیتر بوده و میزان مصرف روزانه آن بین ۹۰ تا ۹۲ میلیون لیتر است، با این آمار نمایندگان مجلس هم متوجه مصرف بی‌رویه بنزین و رشد مصرف بنزین هستند، اما در شرایط فعلی افزایش قیمت برای کنترل مصرف بنزین مناسب نیست و دولت با اختیاراتش می‌تواند در جهت مدیریت مصرف صحیح بهره بگیرد.

افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی در سال آینده نداریم

افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی در سال آینده نداریم


عضو کمیسیون تلفیق در توضیح اختیارات دولت برای مدیریت مصرف سوخت، بیان داشت: دولت باید بجای افزایش قیمت بنزین، طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت را هر چه سریعتر پیاده‌سازی کند. همچنین دولت باید خودروسازان را به بهینه‌سازی تولیدات خود مجبور کند و ناوگان عمومی را گسترش دهد. دولت باید طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت را با جدیت دنبال کند. ما با اجرای این ابزارها و راهکارها می‌توانیم رشد مصرف بنزین در سال آینده را کنترل کنیم.
وی با اشاره به نقش توسعه سوخت CNG در کاهش مصرف بنزین، گفت: بالغ بر ۲۰ تا ۲۱ میلیون لیتر بنزین توسط سوخت CNG جایگزین شده و با توسعه آن و استفاده از ابزارهای تشویقی می‌توانیم شاهد کاهش بیشتر مصرف بنزین باشیم.
ظاهری در پایان تصریح کرد: از نظر مجلس راهکارهایی مانند ارتقای کیفی بخش‌های مصرف‌کننده سوخت مثل خودروها، توسعه حمل ‌و نقل عمومی و تشویق مردم به استفاده از ناوگان عمومی، تشویق مردم به استفاده از سوخت CNG ، بهینه‌سازی مصرف سوخت با اصلاح سهم انواع سوخت در سبد مصرف سوخت، اولویت بیشتری نسبت به افزایش قیمت بنزین دارند.
این درحالیست که به گفته بیژن نامدار زنگنه، وزیر صنعت نفت کشورمان در عمل راهی به جز افزایش قیمت یا سهیه بندی سوخت برای دولتمردان باقی نمانده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/12
حداقل تو این سی سالی که من یادم میاد سیاست کثیف دولتمردان علیه ملت همین بوده، چه چیزی می پرونند بعد تکذیب می کنند بعد به مرحله تناقض گویی می رسه و در نهایت چرت گویی اولیه اجرا میشه!