موضوعات داغ

نتایج یک تحقیق؛ معایب فراگیر شدن خودروهای بدون سرنشین در خیابان ها

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
ازدیاد خودروهای بدون سرنشین در طی سال‌های آینده واقعیتی غیر قابل اجتناب خواهد بود و در طی آن این دسته خودروها خیابان های شهرها را پر میکنند.
بر اساس گزارشات "جنیفر مک نالتی" از خبرگذاری UC Santa Cruz خودروهایی که هیچگونه راننده و یا مسافری در آنها نیست در آن زمان مشکلات بسیار جدی ایجاد خواهند کرد.
بر اساس گفته های او در طی ازدیاد خودروهای بدون سرنشین افراد کمتر به پارک کردن خودرو نیاز پیدا خواهند کرد و حتی برای کمتر شدن هزینه های خود از پارک خودروها اجتناب میکنند. در عوض خودروهای بدون سرنشین میتوانند تا تمام شدن کار مسافر خود آزادانه در سطح شهر به گشت و گذار بپردازند.
در همین راستا مطالعاتی توسط شخصی به نام "آدام میلارد-بال" انجام شده و او از این اتفاق به عنوان یک سناریو بسیار مخرب یاد کرده است! طبق مطالعات او این دسته از خودروها در زمان گشت گذار برای کمتر شدن مصرف انرژی و در نیتجه کمتر شدن هزینه‌ باید با سرعتی معادل 2 مایل بر ساعت در خیابان‌ها حرکت کنند که این سرعت برابر با سرعت قدم زدن انسان هاست. حال چنانچه تعداد 2 هزار عدد از این خودروها با چنین سرعتی در خیابان تردد کنند، قاعدتا با ترافیک بسیار وحشتناکی در خیابان ها رو به رو خواهیم شد. در واقع حضور خودروهای خودران بدون سرنشین در سطح شهرها می تواند باعث کاهش سرعت حمل و نقل کلیه خودروها در شهر و افزایش بار ترافیکی شود. شاید این مسئله در طولانی مدت با جایگزین شدن خودروهای خودران به جای تمامی خودروهای حاضر (با تکنولوژی سنتی) قابل مدیریت باشد اما در کوتاه مدت چنین اتفاقی روی نمی هد و خودروهای خودران می توانند مانند سرعت گیر در مسیر سایر خودروها عمل کنند.
البته استفاده از خودروهای بدون سرنشین و خودران از بسیاری از جهات سودمند خواهد بود اما هماهنند بسیاری از فناوری های تازه دیگر مدتی برای بهتر شدن عملکرد آن زمان لازم است. همچنین در طی فرایند ازدیاد آنها برای استفاده راحت تر باید تغییرات تقریبا زیادی در خیابان ها و مکان ها مختلف شهرها اعمال شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد