موضوعات داغ

آلفارومئو جولیتا کارکرده بخریم یا نه؟

عکس مطلب اول
هرچه به سمت پایان سال و پایان فصل سرما می‌رویم بازار خریدوفروش خودرو گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود. دراین‌بین علاوه بازار خریدوفروش خودروهای کارکرده نیز جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. بسیاری از مردم به دلایلی خرید خودروهای کارکرده و دست‌دوم را ترجیح می‌دهند. شاید مهم‌ترین دلایل این تصمیم را بتوان سلیقه و بودجه عنوان کرد؛ یعنی عده‌ای با توجه به بودجه‌ای که دارند، خودرویی باکیفیت‌تر و مناسب باسلیقه خود را به خودرویی باکیفیت پایین‌تر ولی صفرکیلومتر ترجیح می‌دهند.
دراین‌بین حساسیت نسبت به خریدوفروش خودروهای دست‌دوم با قیمتی بالای 200 میلیون تومان بیشتر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی وضعیت خریدوفروش خودروی آلفارومئو جولیتا کارکرده بپردازیم.

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا کارکرده بخریم یا نه؟
در ابتدا یک مرور کلی روی ویژگی‌های اصلی این خودرو داشته باشیم. کمپانی آلفارومئو خودروی جولیتا را از سال 2010 تولید کرد. حدود 2-3 سال بعد این خودرو در ایران نیز توسط شرکت آلفا موتور عرضه شد. امروز در بازار خودروهای کارکرده مدل‌های 2012 تا 2017 جولیتا خریدوفروش می‌شوند.
جولیتا هایی که در ایران موجود هستند از یک پیشرانه 1.4 لیتری بهره می‌برند و با این پیشرانه 170 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.7 ثانیه است که شتاب خوب و بالایی به‌حساب می‌آید. این خودرو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند.
نمای بیرونی هم از یک طراحی منحصربه‌فرد برخوردار است که هنر اصیل ایتالیایی را به رخ می‌کشد. یکی از دلایل اصلی انتخاب این خودرو نیز همین ظاهر جذاب است؛ که هم می‌تواند جوانان را جذب خود کند و هم می‌تواند خود را به‌عنوان یک خودروی خانوادگی جمع‌وجور معرفی کند.
قیمت این خودرو چیزی در حدود 400 الی 450 میلیون تومان است. قیمت مدل‌های کارکرده و دست‌دوم نیز به‌صورت میانگین حدود 100 میلیون کمتر است. اگرچه قیمت یک پارامتر مهم و تعیین‌کننده در خرید خودرو است ولی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید آلفارومئو جولیتا کارکرده باید به نکات دیگری هم دقت کنیم.
به‌صورت طبیعی هرچه قیمت یک خودرو بالاتر می‌رود بازار خریدوفروش دست‌دوم آن نیز ضعیف‌تر می‌شود این موضوع کاملاً برای آلفارومئو جولیتا صدق می‌کند. همین الآن اگر سری به سایت‌ دیوار بزنید خواهید دید که تعداد آگهی شده این خودرو نسبت به خودروهای چینی و کره‌ای بسیار کمتر است. پس باید به این نکته دقت داشته باشیم که اگر در آینده ممکن است قصد داشته باشیم این خودرو را به‌سرعت بفروشیم احتمال خیلی زیاد با مشکل مواجه شویم.
از طرف دیگر یکی از مزایای خرید آلفارومئو جولیتا کارکرده این است که این خودرو افت قیمتی خود را داشته است، به فرض مثال اگر پس از دیک سال قیمت این خودرو (قیمت به نرخ امروز) از 400 تومان به 300 میلیون رسیده باشید پس از یک سال دیگر که از آن استفاده می‌کنید خواهید توانست آن را با قیمتی حدود 270-300 میلیون تومان بفروشید و از این بابت متحمل ضرر افت قیمت جدی نخواهید شد.
نکته دیگری که در خرید خودروهای کارکرده باید به آن دقت کرد میزان هزینه‌های تعمیر و نگهداری است؛ چراکه بسیاری از افراد خودروهای صفر خریداری کرده و پس از مدتی که به خرج و هزینه افتاد آن را به‌صورت دست‌دوم می‌فروشند. اگرچه کارشناسان و مالکان جولیتا معتقدند که این خودرو خیلی کم به مشکل می‌خورد یا به‌اصطلاح "خرابی در کارش نیست" ولی در صورت خرابی و نیاز به تعمیر و یا حتی سرویس‌های دوره‌ای، هزینه آن بالا خواهد بود. پس خیلی باید دقت کنید که جولیتای مدنظرتان در موقع خرید هم کارکرد خیلی زیادی نداشته باشد و هم به خرابی و هزینه نیافتاده باشد که در این صورت هزینه‌های تعمیر آن احتمالاً به شما فشار بیاورد.

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا

برای جمع‌بندی باید بگوییم اگر به خرید یک خودروی زیبای اسپرت و باکیفیت علاقه دارید جولیتا می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. اگر با توجه به بودجه‌تان تصمیم به خرید مدل کارکرده این خودرو را داشته باشید، درصورتی‌که خودروی موردنظرتان کارکرد کمی داشته و همچنین ازلحاظ فنی سالم بوده و به هزینه جدی نیاز نداشته باشد باید بگوییم که تصمیم درستی گرفته‌اید. اما اگر خودروی مدنظرتان مدلی پایین و کارکردی بالا داشته باشد احتمالاً هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نگذارد تجربه دلچسبی از این خودرو داشته باشد.

منبع: ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد