موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار و قیمت دانگ ‌فنگ S30 ، تازه وارد ناکام + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دانگ ‌فنگ S30 نسخه سدان H30 کراس است که پس از مدتها تاخیر، توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو هیچ تفاوت فنی با H30 کراس اتوماتیک ندارد و تفاوت های ظاهری آن نیز به نمای عقب متفاوت محدود می شود که به دلیل اضافه شدن صندوق، فضای بهتری را در کابین ایجاد می کند. بسته بودن سایت ثبت سفارش و ممنوعیت واردات خودرو در کنار افزایش تعرفه ها، فرصت طلایی را برای خودروسازان بزرگ و کوچک مهیا کرده تا با مونتاژ خودروهای چینی با حداقل داخلی سازی، بتوانند نیاز موجود در بازار را پاسخ گویند. اما ایران خودرو با اعلام قیمت 141 میلیون تومانی برای این سدان 1.6 لیتری، که در بهترین حالت تفاوتی با H30 کراس یا پژو 207 صندوقدار ندارد، این خودرو را به بازنده ای تمام عیار در بازار تبدیل کرد. ایران خودرو چندی بعد متوجه این اشتباه خود شد و قیمت دانگ ‌فنگ S30 را به 135 میلیون و 500 هزار تومان کاهش داد، هر چند با توجه به قیمت رسمی H30 کراس که هم اکنون 75 الی 76 میلیون و پانصد هزار تومان است، هنوز هم فاصله معنا داری بین دو خودرویی وجود دارد که نسبتا تفاوتی با هم ندارند. دیگر خودروی مشابه، که تنها در جعبه دنده تفاوت دارد، یعنی پژو 207 صندوقدار اتوماتیک نیز با بهای رسمی 104 میلیون تومان توسط ایران خودرو به پیش خرید کنندگان عرضه می شود.

دانگ ‌فنگ S30

دانگ ‌فنگ S30

این خودرو هم اکنون در بازار با قیمتی بین 130 الی 140 میلیون تومان به فروش می رسد که به هیچ وجه ارزش خرید ندارد. خودرویی که مجهز به موتور TU5 بوده و با یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه می شود و در بهترین حالت، شتابی بین 13 الی 14 ثانیه خواهد داشت. رقبای این خودرو نظیر جیلی GC6 اکسلنت، جک J4 اتوماتیک و برلیانس H330 اتوماتیک با قیمت کمتری در بازار به فروش می رسند و بعضا شرایط فروش اقساطی نیز برای آنها وجود دارد، بنابراین مشتری نیازی نمی بیند مبلغی در این حد را برای این خودرو هزینه کند و البته نباید فراموش کنیم H30 کراس از ایران خودرو با قیمتی کمتر از صد میلیون تومان در بازار قابل خریداری است. در ادامه نگاهی به وضعیت قیمت دانگ فنگ S30 در بازار می اندازیم. تمامی مدل ها ساخت سال 1397 هستند.

جدول قیمت دانگ فنگ S30 در بازار آزاد

جدول قیمت دانگ فنگ S30 در بازار آزاد


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/18
یعنی این شرکت نه کارشناس آگاه از اقتصاد و وضعیت بازار و قیمت گذاری داره نه طراح داره نه مدیر خوب ونه مهندس مکانیک برای تولید موتور خوب و نه حتی یه گارکر ماهر و کاربلد که ماشیناشون ایراد منتاژی پیدا نکنه .
1397/11/19
با کمی مقایسه و بررسی میشه راحت فهمید بسترن با قیمت 130 میلیونی الان خریدش شرف داره به این
1397/11/19
اگه 5 دسته آدم تو زندگیم باشه که دلم براشون بسوزه یکیش همین خریداران این ماشین عجیب و غریبه!
یعنی طرف 141 داده خریده الان گذاشته 132 که بره فقط !!!!!
برنامه "ماه عسل" میطلبه اینجا!