موضوعات داغ

88 درصد خودروهای مجهز به ورود بدون کلید دزدیده میشوند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اطلاعات به دست آمده 88 درصد و تقریبا 9 مورد از هر 10 مورد دزدی خودرو در طی سال 2018 میلادی بدون استفاده از کلید خودرو صورت گرفته است. و البته لازم است بدانید این درصد غافلگیر کننده با افزایش تولید خودروهایی که قفل آن ها با نزدیک شدن راننده و کلید به خودرو باز میشود همچنان افزایش خواهد یافت.
این دسته از دزدی ها از جمله جرم های وابسته به تکنولوژی بوده و به این صورت است که افراد میتوانند سیگنالی که توسط کلید خودرو منتشر میشود را رهیابی کرده و بسته به نوع تجهیزات الکترونیکی استفاده شده در خودرو کارهای مختلفی انجام دهند. مثلا درهای خودرو را بدون نیاز به کلید باز کنند. بر اساس مطالعات اخیر در بریتانیا برای 4 مورد از هر 5 خودروی مورد توجهی که تولید میشود سیستم امنیتی اینچنینی و بدون نیاز به کلید کار گذاشته میشود که این عمل احتمال دزدی خودروها را بسیار افزایش میدهد.
کلیو وین،یکی از سران پلیس همکاری کننده در طی این تحقیقات، بیان میکند که دزدی خودرو‌ها به این روش به طور قابل توجهی افزایش یافته است و لازم است رانندگان این نوع خودروها سیستم های امنیتی متعددی را برای خودروی خود فعال کنند.
او در این رابطه میگوید: "در طی 30 سال گذشته دزدی خودرو رواج کمی داشته است ولی متاسفانه با روی کار آمدن تکنولوژی های اخیر دزدی ها نیز به مقدار قابل توجهی افزایش یافته اند. به این صورت که تنها در سال 2016 شاهد افزایش 66 درصدی دزدی خودروها بوده ایم. باید یادآوری کرد که نیاز است سیستم امنیت خودروها به صورت چند لایه ای در بیایند و علاوه بر آن هرچند که استفاده از سیستم رهیابی در خودروها از دزدیده شدن آنها جلوگیری نمی کند اما می تواند شانس مطلع شدن پلیس از محل خودرو و بازگردانی خودرو را افزایش داده و همچنین می تواند سبب شود تا افراد کمتر به فکر دزدی خودروها بیافتند."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد