موضوعات داغ

نگاهی به قیمت پژو ۲۰۷i صندوقدار در بازار پس از کاهش قیمت رسمی ایران خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
دعوت نامه های قبلی که برای خریداران خودروهای پژو 207i صندوقدار اتوماتیک ارسال شده بود رقم نهایی این خودروها را 104 میلیون تومان اعلام کرده و مهلت نهایی برای تکمیل وجه نیز 27 آبان ماه سال جاری در نظر گرفته شده بود. به پیش خرید کنندگان این خودروها هشدار داده شده بود که در صورت عدم مراجعه و پرداخت در موعد مقرر، هرگونه تاخیر در تحویل پژو 207i صندوقدار اتوماتیک و تغییر شرایط بر عهده آن ها خواهد بود.
خریداران این خودروها نسبت به قیمت گذاری این خودرو اعتراض داشته و با برگزاری تجمعات اعتراضی مختلف در مقابل وزارت صمت، سازمان حمایت و شرکت ایران خودرو اعتراض خود را به گوش مسئولین محترم رساندند. تفاوت حدودا 50 میلیون تومانی پژو 207i صندوقدار با نسخه هاچبک آن عمده ترین علت اعتراض این خریداران بود.
حالا پس از گذشت چند هفته از این اعتراضات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و قیمت تمام شده این خودرو را به گروه صنعتی ایران خودرو ابلاغ نموده است.
به نقل از اسب بخار، بر اساس یک نامه منتشر شده از سوی سازمان حمایت بهای تمام شده پژو 207i صندوقدار اتوماتیک برای ایران خودرو در حدود 64 میلیون تومان (به صورت دقیق 63 میلیون و 692 هزار و 317/5 تومان) است که با توجه به محدوده ی ضرایب ممکن و موثر بر بها انتظار می رود که ایران خودرو با در نظر گرفتن مبالغی چون سود، هزینه مالیات ارزش بر افزوده، عوارض های مختلف، هزینه ی بیمه و... قیمت نهایی این خودرو را در حدود 75 تا 80 میلیون تومان تعیین کند.
سازمان حمایت در نامه مذکور عنوان کرده است که ایران خودرو باید با رعایت سود منطقی و قانونی قیمت گذاری نهایی این خودرو را انجام دهد. حالا باید منتظر ماند و دید که قیمت نهایی اعلام شده از سوی ایران خودرو چه رقمی خواهد بود.
این در حالیست که علیرغم خبر این کاهش قیمت، بهای خرید و فروش پژو 207 صندوق دار در بازار چندان تغییری نداشته است و حالا خریداران این خودرو ناچارند تا برای محصول به روز شده ای از پژو 206 صندوق دار، بهایی در حدود 115 الی 125 میلیون تومان را بپردازند که رقم گزافی برای یک خودرو تولید داخل با تکنولوژی قدیمی به نظر می رسد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/25
یک صندوق 50 میلیونی ! ناقابل!
1397/11/26
قیمت فقط 58 پذیرفته ست ولاغیر
شنبه هم تجمع داریم
انقدر هم این خبر رو نگذارید این کلک ها قدیمی شده
قیمت فقط 58
یا علی
1397/11/26
این ماشین اگر از نظر فنی و برقی با اس دی وی هشت تغییر نکرده باشد برای راننده اش سر تا پا مشکل ساز خواهد شد.مشکل جوش آوردن های متوالی و بعد از آن سوختن واشر سر سیلندر.اگر گیربکس دستی داشته باشد که ظاهرا اتوماتیک شده مشکل خرابی های متعدد دیسک و صفحه.سرو صدای بیش از اندازه داشبورد مخصوصا در زمستان های سرد.مشکل ورود آب به داخل اتاق و صندوق عقب و .....و قیمتی برابر یک ماشین بروز اروپایی و آمریکایی در همین عراق همسایه غربی خودمان.