موضوعات داغ

پایان یک افسانه؛ آیا دوران هاچ بک های دیفرانسیل عقب به پایان رسیده؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و مدل Finale Edition از هاچ بک اسپرت دیفرانسیل عقب خود یعنی M140i را رونمایی کرده است و این کار سبب شده تا بسیاری از گمانه زنی ها حاکی از تصمیم بی ام و برای متوقف کردن تولید هاچ بک دیفرانسیل عقب باشند.
این مدل ویژه از سویی تنها با گیربکس 8 دنده اتوماتیک تولید خواهد شد و خبری از گیربکس دستی 6 دنده در آن نیست و همین امر بسیاری از طرفداران آن را نا امید می کند.
به گفته ی مدیر اجرایی بی ام و این خودروی تولید محدود به عنوان پاسداشت و خداحافظی از هاچ بک دیفرانسیل عقب شش سیلندر تولید می شود.

بی ام و M140i Finale Edition

بی ام و M140i Finale Edition

قیمت این مدل در بازار استرالیا 3 هزار دلار بالاتر از مدل استاندارد M140i است و 62 هزار و 990 دلار استرالیا قیمت دارد. تغییرات این مدل در مقایسه با مدل عادی شامل خروجی های اگزوز مشکی، جلوپنجره ی مشکی و رینگ های 18 اینچی مشکی رنگ هستند. امکانات استاندارد این هاچ بک شش سیلندر شامل سیستم شارژ بی سیم تلفن هوشمند، چراغ های LED، سانروف برقی، سیستم تعلیق اسپرت M، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمزهای M با کالیپر آبی رنگ، تودوزی چرمی، نمایشگر 8.8 اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون و سنسورهای پارک جلو و عقب هستند.

بی ام و M140i Finale Edition

بی ام و M140i Finale Edition

جذاب ترین بخش این خودرو موتور آن است که با 6 سیلندر، 3 لیتر حجم و توربوشارژر می تواند 335 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این اعداد برای یک هاچ بک کوچک بسیار زیاد هستند و همین سبب شده تا عملکرد M140i در حد خودروهای سوپر اسپرت چند سال پیش باشد به طوری که می تواند در 4.6 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و در نهایت به سرعت محدود شده ی 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
مدل جدید سری 1 اواخر امسال رونمایی خواهد شد و به نظر می رسد که قوی ترین مدل آن با کد M35i به موتور 300 اسبی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز باشد و مدل های ضعیف تر همگی دیفرانسیل جلو باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد