موضوعات داغ

تکنولوژی در دست چینی ها؛ شکستن رکورد رژه ماشین های خودران توسط چانگان + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فارغ از تمام کارهای عجیب و غریب و گاهاً غیرعقلانی و پرخطر که مردم برای ثبت یک رکورد جدید در کتاب گینس انجام می‌دهند، رکوردشکنی و ثبت اسم در کتاب گینس باعث پیشرفت خیلی ازصنایع نیز شده است که در صنعت خودروسازی نشانه‌های آن را بسیار زیاد دیده‌ایم. از طراحی و ساخت قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروهای جهان گرفته تا مسائل مربوط به تکنولوژی که دخالت مستقیم برای ثبت یک رکورد جدید جهانی داشته‌اند. همچون کمپانی خودروسازی "چانگان" که در اواخر سال گذشته با استفاده ازتکنولوژی خودران محصولات خود موفق به ثبت نام در کتاب رکوردهای گینس شده است.

رکورد بزرگ ترین رژه <a href='https://www.khodrobank.com/cars'>ماشین</a> های خودران به نام چانگان

رکورد بزرگ ترین رژه ماشین های خودران به نام چانگان


همانطور که در عنوان مقاله گفته شد، شرکت خودروسازی "چانگان" به دلیل ترتیب دادن بزرگ‌ترین رژه ماشین‌های خودران موفق شده نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. برای رسیدن به این مهم، شرکت خودروسازی چانگان ناوگانی متشکل از 56 خودروی شاسی بلند CS55 را به خط کرده و بر روی آنان سنسورهای جدید بهبود یافته نصب کرده است و با کوتاه کردن فاصله خطر برای تشخیص مانع و ترمز گیری خودکار، موفق شده ناوگان خود را با فاصله نزدیک به یکدیگر حرکت دهد.
شرکت خودروسازی چانگان باوجود اینکه می خواهد رکورد خود را به کمک سیستم های رانندگی خودکار به ثبت برساند، با این وجود پشت فرمان تمامی خودروها یک راننده قرار داده است تا در صورت وجود مشکل و اختلال در سیستم رانندگی خودکار بتواند هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد و از بروز حادثه جلوگیری کند.
همانطور که گفتیم این ناوگان متشکل از 56 خودروی شاسی بلند CS55 بوده است، اما تنها 1 اتومبیل به دلیل دخالت راننده برای هدایت اتومبیل از این ناوگان جدا می‌شود تا این رکورد به نام 55 خودروی باقی مانده به ثبت برسد. در این رژه بزرگ ماشین‌های خودران، تمامی خودروها به فاصله 2 متری از یکدیگر قرار گرفته و با سرعت 30 کیلومتر برساعت می‌توانند به مدت 9 دقیقه و 7 ثانیه در مسیر 3.2 کیلومتری محل آزمایش محصولات چانگان رانندگی کنند تا رسما چانگان بزرگ ترین رژه ماشین‌های خودران جهان بدون دخالت راننده را با یک ناوگان 55 دستگاهی به نام خود ثبت کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/28
گفتید "تکنولوژی" یاد اون مصاحبه با مدیر سایپا افتادم تو تلویزیون که مجری بهش گفت چرا زه پراید رو برداشتین! اونم گفت تو هوای گرم این زه میوفتاد ماشین زشت میشد و بعدش هم منت گذاشت گفت ما "تکنولوژی" پراید رو کاهش ندادیم!!!!!!
معنی تکنولوژی از چین تا اینجا یکم متفاوته! فقط یکم!