موضوعات داغ

رهاورد ژاپنی ها برای یک آشنای قدیمی؛ نسل جدید تویوتا هایس رونمایی شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا هایس از سال 1967 در بازار حضور دارد و در این مدل 5 نسل از این خودرو به بازار عرضه شده است و حالا تویوتا پس از مدت ها انتظار نسل ششم هایس را نیز آماده ی عرضه به بازار کرده است. تویوتا هایس در دو نسخه‌ ی عادی و دارای سقف بلند در بازار حضور داشت و در نسل ششم تویوتا ابعاد هر دو نسخه را نسبت به قبل افزایش داده است.
مدل چند منظوره ی این خودرو توانایی حمل 17 سرنشین را دارد و به نوعی یک مینی بوس کوچک محسوب می شود. تویوتا هایس جدید در نسخه های مختلفی عرضه خواهد شد و صندلی های آن را در چیدمان های مختلفی می توان قرار داد. یکی از مدل های این خودرو نیز که تنها دو سرنشین حمل می کند مخصوص حمل بار است. در جدول زیر می توانید ابعاد مدل های تویوتا هایس جدید را ببینید.

ابعاد مدل های تویوتا هایس

ابعاد مدل های تویوتا هایس

توان بخش تویوتا هایس یک موتور 3.5 لیتری V6 بنزینی و یا یک موتور 2.8 لیتری 4 سیلندر توربودیزل هستند. همچنین مشتری می تواند گیربکس 6 دنده دستی و یا 6 دنده ی اتوماتیک را برای خودروی خود انتخاب کند.

تویوتا هایس جدید

تویوتا هایس جدید

مهم ترین تغییر در تویوتا هایس جدید اضافه شدن کاپوت است و موتور دیگر در زیر سرنشینان جلو قرار دارد و به جلوی خودرو منتقل شده است. این تغییر هم باعث شده تا موقعیت صندلی های جلو بهتر شود و هم دیگر گرما و لرزش موتور سرنشینان را اذیت نمی کند.
در کنار این موارد، سرویس کردن و تعمیرات روی مدل جدید نیز بسیار راحت تر است و دیگر نیاز نیست تا تعمیرکار از داخل اتاق به موتور دسترسی داشته باشد.

تویوتا هایس جدید

تویوتا هایس جدید

به گفته ی تویوتا، هایس 2019 خودرویی بیصداتر از قبل است و لرزش کمتری هم دارد و این مدل روی پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA ساخته شده است و این نشان می دهد که هایس نسل ششم یک خودروی کاملا جدید و مدرن است.

تویوتا هایس جدید

تویوتا هایس جدید

تایمنی این خودرو نیز به حدی افزایش پیدا کرده است که توانسته 5 ستاره ایمنی را از یورو NCAP دریافت کند.

تویوتا هایس جدید

تویوتا هایس جدید

بزرگترین بازارهای تویوتا هایس، استرالیا، خاورمیانه، آفریقا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین و مکزیک هستند. جالب است که نسل جدید در بازار داخلی ژٰاپن عرضه نخواهد شد و ژاپنی ها همچنان از نسل قدیمی هایس استفاده خواهند کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد