موضوعات داغ

تکنولوژی تویوتا در مدل های پلاگین هیبریدی ب ام و

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه خودرو ژنو همچنان در حال برگزاریست و تمامی خودروسازان، سعی بر جلب توجه رسانه ها و حاضران در این نمایشگاه دارند. در این زمینه، بی ام و اعلام کرده که از سه مدل جدید پلاگین هیبریدی در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. این سه مدل عبارتند از: بی ام و X5 هیبریدی با کد xDrive45e، بی ام و 330 پلاگین هیبریدی با کد 330e و سری بی ام و 745 الکتریکی که شامل نسخه های 745e، 745Le و 745Le xDrive خواهد بود.
در حالیکه تمامی خودروسازان در حال استفاده از پیشرانه های الکتریکی قوی تر بر روی محصولات پلاگین هیبریدی خود هستند، بی ام و تنها به افزایش سایز باتری ها اکتفا کرده و ادعا می کند این بروزرسانی ها، تاثیر عمده ای بر روی افزایش محدوده حرکت این خودروها خواهد داشت. با این حال، محصولات پلاگین هیبریدی بر اساس چرخه قدیمی NEDC توسعه می یابند و از آنجایی که چرخه فعالیت WLTP این روزها به عنوان استاندارد ساخت خودروهای الکتریکی شناخته می شود، نمی توان محدوده قابل پیمایش محصولات بی ام و را بر اساس این چرخه محاسبه کرد و به رقمی شفاف دست یافت.
بی ام و 330

بی ام و 330

ابتدا به سری سه می پردازیم. بی ام و 330 پلاگین هیبریدی، یک باتری 12 کیلوواتی جدید دریافت کرده است که موجب افزایش 57 درصدی مسافت قابل پیمایش آن شده و این رقم را در حالت تمام الکتریکی به 60 کیلومتر می رساند. در کنار این پیشرانه، بی ام و یک موتور دو لیتری بنزینی نیز قرار داده است که قابلیت تولید 181 اسب بخار را دارد تا در مجموع، قدرت تولید شده توسط پیشرانه هیبریدی بی ام و 330 ، به 248 اسب بخار برسد. در حالت XtraBoost که نیاز به دریافت قدرت بیشتری از پیشرانه این خودرو داریم، این رقم به 288 اسب بخار قدرت و 420 نیوتون متر می رسد. این رقم قدرت برای شتاب گیری این خودرو در زمانی حدود شش ثانیه کافی به نظر می رسد. نهایت سرعت بی ام و 330 ای، 230 کیلومتر بر ساعت در حالت ترکیبی و 140 کیلومتر بر ساعت در حالت تمام الکتریکی است.
بی ام و X5

بی ام و X5

در مورد بی ام و X5 پلاگین هیبریدی، هنوز این شرکت آلمانی به تصمیمی قطعی نرسیده است. با این حال بی ام و می گوید که مدل xDrive45e خواهد توانست تا مسافتی هشتاد کیلومتری را تنها با اتکا بر باطری هایش پیمایش کند. این خودرو قرار است از ترکیب یک موتور بنزینی سه لیتری شش سیلندر تخت و یک موتور الکتریکی استفاده کند تا در نهایت بتواند حدود 400 اسب بخار قدرت تولید نماید. شتاب صفر تا این خودرو در حدود 5.6 ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن در حالت ترکیبی به 235 کیلومتر بر ساعت و در حالت تمام الکتریکی به 140 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
بی ام و 745

بی ام و 745

در نهایت به سری 7 می رسیم که لوکس ترین تولیدات بی ام و را شامل می شود. تمامی نسخه های بی ام و 745 که به صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهند شد، از یک مجموعه باطری 12 کیلووات ساعتی بهره خواهند برد و پیکربندی سیستم هیبریدی آنها، مشابه بی ام و X5 خواهد بود. پس حداکثر توان تولیدی محرک هیبریدی این خودروها نیز برابر با 290 اسب بخار و 600 نیوتون متر خواهد بود. به واسطه تغییر کلاس، محدوده قابل پیمایش بی ام و 745 رقمی بین 50 الی 58 کیلومتر برآورد شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو رقمی در حدود 5.2 ثانیه خواهد بود و نهایت سرعت قابل دستیابی با بی ام و سری 7 پلاگین هیبریدی، 250 کیلومتر در حالت ترکیبی یا 140 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی خواهد بود. اما جالب است بدانید که ب ام و تبادل تکنولوژی های مربوط به سیستم های هیبرید را براساس تفاهم نامه ای با تویوتا به ثمر رسانده است که ماحصل این پروژه ها از یک سو توسعه نسل تازه ب ام و Z4 / تویوتا پریوس و از سوی دیگر تولید محصولات هیبریدی شاخص توسط ب ام و است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد