موضوعات داغ

نسل جدید پژو 208 معرفی شد، بچه شیر مغرور + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمتر از یک ماه پس از آنکه رنو پنجمین نسل از خودری سوپرمینی خود یعنی "رنو کلیو" را معرفی کرده است، دیگر خودروساز فرانسوی هم جدیدترین دستاورد خود در بخش خودروهای سوپرمینی را معرفی کرد. نسل جدید پژو 208، جدیدترین ساخته کمپانی خودروسازی پژو در دو مدل آماده شده است تا با تغییرات گسترده بر روی ظاهر و همچنین بخش فنی خود شروعی قدرتمند و متفاوت در بازار خودروهای سوپرمینی داشته باشد.
نمایش عمومی جدیدترین ساخته پژو در کلاس سوپرمینی‌ها در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال واقع در کشور سوئیس خواهد بود و بدون شک می‌تواند با تغییرات بسیار خوبی که در بخش طراحی خود تجربه کرده است، مسلما تبدیل به یکی از جذاب‌ترین خودروهای سوپرمینی اروپایی در بخش شلوغ خودروهای B کلاس باشد و این جذابیت زمانی تکمیل خواهد شد که در بخش فنی از موتورهای خوبی استفاده شده باشد.
باتوجه به تصاویر منتشر شده از سوی پژو، می‌توان شاهد یک الگوبرداری از پژو 508 برای طراحی و توسعه پژو 208 نسل جدید بود که با فاکتورهای اختصاصی طراحی تزیین شده است تا بهانه‌ای برای انتخاب آن توسط مشتریان جوان وجود نداشته باشد. هرچند رقبای پژو 208 در نسل فعلی خود چیزی در طراحی کم نداشته و می‌توانند رقیبی سرسخت برای پژو 208 حتی در نسل جدید باشند که نمونه آن "فورد فیستا" خواهد بود که در بازار انگلستان بیشترین میزان فروش را دارد. اما در مجموع معصومیت پژو 208 در نسل قبل از بین رفته و همین موضوع باعث خواهد شد تا طراحی جسورانه و خشن‌تر پژو 208 نسل جدید اولویت‌های انتخاب خیلی از مشتریان بازار هاچ بک های کوچک را تغییر دهد.

نسل جدید پژو 208

نسل جدید پژو 208


در جزییات طراحی، کیفیت بالای پژو 208 نسل جدید کاملا احساس می شود و این خودرو حالا به چراغ‌های کاملا LED در جلو و عقب با پس زمینه مشکی مجهز شده است. بر روی چرخ‌های اتومبیل رینگ‌های 17 اینچی در دسترس هستند و طراحی اتومبیل با سقف مشکی و رنگ بدنه متفاوت یک جلوه باشکوهی به نمایش گذاشته است. در مجموع فاکتورهای طراحی اتومبیل به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک هماهنگی بسیار خوب ایجاد کرده است، اما مشکل بزرگ اینجاست که طراحی این خودرو بیشتر از اینکه برای خودروهای سوپرمینی مناسب باشد، برای ماشین های سدان بزرگ و یا خودروهای عضلانی و درشت هیکل مناسب خواهد بود و شاید ماشین های سوپرمینی هاچ‌بک اگر طراحی دوستانه و آرام خود را داشته باشند، با روحیات و خصوصیات آنان بیشتر سازگار خواهد بود.
در داخل کابین، پژو از فرم طراحی معروف خود یعنی i-Cockpit استفاده کرده است که در قسمت بالای آن یک صفحه نمایشگر 5، 7 یا 10 اینچی به انتخاب مشتری نصب شده و کلیدهای فیزیکی آن بر روی کنسول مرکزی طراحی جالبی همانند کلیدهای پیانو دارد که لذت استفاده از آنان را چندین برابر خواهد کرد. استفاده از قطعات مصنوعی فیبرکربنی برای طراحی و ساخت برخی قسمت‌های داخل کابین بویژه داشبورد هم می‌تواند حس سواری با یک خودروی هاچ‌بک اسپرت جذاب را به مخاطب خود منتقل کند.

نسل جدید پژو 208

نسل جدید پژو 208


سوئیچ از پلتفرم قدیمی PF1 به پلتفرم جدید CMP باعث شده است تا خودروی هاچ بک پژو 208 در نسل جدید خود کاهش 30 کیلوگرمی وزن داشته و در عین حال آیرودینامیک خود را بهبود بخشد و همچنین صدا و ارتعاش کمتری نسبت به گذشته داشته باشد. علاوه بر این پلتفرم جدید CMP به شرکت خودروسازی پژو اجازه می دهد تا از موتورهای جدید بر روی پژو 208 از جمله یک سیستم محرک تمام الکتریکی استفاده کند.
پژو خبرهای خوبی از بخش فنی به مشتریان خود می‌دهد، زیرا نیروی مورد نیاز پژو 208 در مدل‌های استاندارد از یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر وهمچنین یک موتور دیزلی چهار سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 100 اسب بخاری و مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته تامین خواهد شد، هرچند پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری تنوعی از خروجی قدرت دارد تا متناسب با نیاز کاربران خود سفارش دریافت کند.
برای موتور بنزینی طبق ادعای منابع خبری، سه خروجی قدرت 75 اسب بخاری، 100 اسب بخاری و همچنین خروجی قدرت 130 اسب بخاری پیش بینی شده است که نسخه 75 اسب بخاری مجهز به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی بوده و نسخه 100 اسب بخاری با دو گزینه تبدیل قدرت 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته اتوماتیک به مشتریان عرضه خواهد شد، ولی پیشرانه 130 اسب بخاری تنها با جعبه دنده اتوماتیک فروخته خواهد شد.

پژو 208 الکتریکی

پژو 208 الکتریکی


سورپرایز بزرگ پژو با معرفی نسل جدید 208، طراحی و نصب یک سیستم محرک کاملا الکتریکی در سینه شیر بچه فرانسوی و معرفی آن تحت عنوان e-208 خواهد بود که نیروی 136 اسب بخاری وگشتاور فوری 260 نیوتن متری به کاربران خود هدیه می دهد. این سیستم محرک به لطف پلتفرم e-CMP محقق شده و در حالت اسپرت خود می‌تواند شتاب صفر تا صد 8.1 ثانیه داشته باشد که بدون شک در این حالت از تمامی ظرفیت موتور استفاده خواهد شد و باتری‌های اتومبیل سریع‌تر خالی می‌شود. اما اگر پژو 208 نسل جدید را برای کارهای روزمره خود می‌خواهید، یک حالت عادی برای استفاده روزمره و همچنین یک حالت "اکو" برای ذخیره انرژی و بهره وری حداکثری از آن خواهد داشت.
علاقه مندان به خرید نسخه الکتریکی پژو 208 نسل جدید باید بسیار خوشحال باشند، زیرا به لطف پلتفرم e-CMP این امکان فراهم شده است تا مجموعه باتری‌های 50 کیلووات ساعت اتومبیل در زیر کف آن جاسازی شود و عملکرد اتومبیل و توزیع وزن آن را تحت تاثیر قرار ندهد وعلاوه بر این، باعث شده تا همان فضای 220 لیتر حجم بار نسخه استاندارد پژو 208 در اختیار نسخه الکتریکی آن هم قرار گیرد.
پژو ادعا می کند که مجموعه باتری‌های 50 کیلووات ساعت پژو 208 می تواند محدوده حرکت حدودا 340 کیلومتر با یکبار شارژ کامل داشته باشد و پس از اتمام شارژ اتومبیل، می‌توان با استفاده از شارژرهای 7.4 کیلووات ساعت انرژی از دست رفته آنان را با صرف زمان 8 ساعت تامین کرد یا با استفاده از شارژرهای 11 کیلووات ساعت می‌توان زمان انتظار را به 5 ساعت و 15 دقیقه کاهش داد. اما اگر چنین زمانی برای تلف کردن ندارید، می‌توانید از شارژرهای سریع 100 کیلووات ساعت استفاده کنید که در عرض تنها 30 دقیقه حدود 80 درصد از ظرفیت باتری‌های اتومبیل را شارژ خواهد کرد.
کمپانی خودروسازی پژو تضمین می‌دهد که بعد از 8 سال استفاده از پژو 208 نسل جدید همچنان باتری‌های اتومبیل تا 70 درصد کارایی خود را حفظ کنند و یا تا کارکرد 160 هزار کیلومتر اتومبیل گارانتی خواهند داشت.
در پایان لازم به ذکر است که خودروی نسل جدید پژو 208 بدون اعلام قیمت نهایی و یا زمان فروش، در مدل‌های مختلفی همچون "Access"، مدل "Active"، مدل "Allure"، مدل "GT Line" و همچنین مدل "GT trims" بعلاوه نسخه کاملا الکتریکی "e-208" ثبت سفارش و به مشتریان عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/6
قطعا اگر میتونست وارد شه با قیمت معقول فروش بسیار بالایی رو تجربه میکرد.اما چه حیف که ما مردم نمیدونم چه گناهی کردیم تو ایران متولد شدیم
1397/12/6
اینها خودرو می سازنند و ایرانخودرو و سایپا هم خیر سرشون
پراید و سمند و پارس و..بیکیفیت و قدیمی و پرمصرف!!!
1397/12/6
طراحيه پشتش من و ياد محصولات پورشه انداخت اما خيلي خوشم اومد ازش
1397/12/6
عجب طراحی زیبایی.حیف که دست ما نمیرسه...
1397/12/6
آی بدو بدو پژو ۲۰۶ صد میلیون.بشتابید که ظرفیت سایت تکمیل شد
1397/12/6
عاقا !!!!! داخل کلیپ تبلیغاتی ، صحنه های 20+ داشت ! لطفا بررسی کنید ممنون
1397/12/6
اولین باره از یه پژو خوشم اومد
1397/12/7
وما همچنان در صف 405 و 206 مانده ایم.....!!!!!!
1397/12/7
دوستان سینه چاک 206 و 206پلاس!لطفا توجه فرمایید اینی که می بینید میشه جدیدترین و بروزترین محصول اتاق سری 2 کمپانی پژو حالا به من بگید آیا ما شایسته سوار شدن این خودرو هستیم یا خودروهای دمده خانواده قدیمی 206؟!؟!
1397/12/7
تو این زندگی فقط تماشاچی شدیم . دستمون به هیچ جا نرسید
1397/12/7
طراحی زیبا مخصوصا 508 جدیدش ولی احتمالا با استهلاک بالا
1397/12/7
چرا متن منو نذاشتید ؟ خجالت کشیدید یا اینکه دلبخواهی عمل میکنید ؟