موضوعات داغ

بحران بیمه شخص ثالث خودروها در سال آینده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در ابتدای سال جاری نرخ مصوب دیه امسال برای روزهای عادی 231 میلیون تومان و برای ماه‌های حرام 308 میلیون تومان اعلام شد. حال که در روزهای پایانی سال 97 هستیم، بحث بر سر تعیین نرخ دیه و به دنبال آن نرخ بیمه شخص ثالث مطرح است. از آنجا که نرخ دیه بر اساس شتر محاسبه می‌شود و قیمت شتر نیز با افزایش روبه‌رو بوده و به حداقل 5 میلیون تومان رسیده، پس بر اساس نرخ محاسبه دیه سال آینده برای روزهای عادی احتمالا 500 میلیون تومان و برای ماه‌های حرام 667 میلیون تومان اعلام خواهد شد. در این شرایط نرخ دیه تاثیر مستقیمی بر روی مالکان خودرو با افزایش نرخ بیمه شخص ثالث خواهد داشت.
تعیین نرخ دیه بر عهده قوه قضاییه
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره نرخ دیه سال آینده اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت شتر، گاو و گوسفند، نرخ دیه سال 98 بعد از بررسی‌های کارشناسی در فروردین ماه سال آینده اعلام خواهد شد. وی ادامه داد: مجلس اختیار تعیین نرخ دیه را بر عهده رئیس قوه قضاییه گذاشته و قوه قضاییه با بررسی عواملی همچون تورم و قیمت اقلام شش‌گانه که مبنای تعیین نرخ دیه هستند و اظهارنظر کارشناسان، نرخ دیه را تعیین و در فروردین ماه اعلام می‌کند.
دولت حمایت کند
جلیل رحیمی عضو کمیسین حقوقی و قضایی مجلس درباره تعیین نرخ دیه بیان داشت: تعیین نرخ دیه از یک قاعده فقهی پیروی می‌کند و علما و فقها با توجه به پویایی فقه و فهم جدید از مسائل فقهی راهگشایی کنند. وی ادامه داد: افزایش نرخ دیه بر روی نرخ بیمه شخص ثالث اثر می‌گذارد و دولت باید بعد از اعلام نرخ دیه و افزایش نرخ بیمه شخص ثالث از بیمه‌ها برای پوشش سراسری بیمه حمایت کند تا بخشی از ضرر و زیان بیمه‌ها جبران شود و یا شرکت‌های بیمه پراخت بیمه شخص ثالث را اقساطی کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/9
همین یکیو نمی دونستم که گفتین واقعا مرسی از علما بیمه ماشینو باید رو حساب قیمت شتر بسنجیم خدایا ما کجاییم خنده داره این وضعیت کشورهای دیگه بیای واسشون مبنای بیمه مارو توضیح بدی در حد کمدی می خندن بهت ...