موضوعات داغ

از تهران تا کرمان با یک باک بنزین؛ با مدل‌های مختلف پریوس آشنا شوید

عکس مطلب اول
اگر یکی از طرفداران پریوس باشید و سایت دیوار را برای پیدا کردن یک مدل ارزان‌تر آن بگردید احتمالا به واژه‌هایی مثل تیپ c ، v و ... برخورد می‌کنید. این حروف چه معنایی دارد؟ آیا آنها بر قیمت گذاری خودروی ما هم موثر است؟ برای رسیدن به جوابی مقابل این سوال باید ادامه این گزارش را بخوانید؛
پریوس امروزه با عنوان چند سری مختلف وارد بازار جهانی می‌شود: c، V و پرایم. این خودرو از سری چهارم تولید خود وارد ایران شده است و در ایران نمایندگی‌های تویوتا یا فروشنده‌های مختلف سه مدل از این خودرو را می‌فروشند که بر آن عنوان c، B و فول می‌گذارند.
پریوس c یکی از ارزان‌ترین و به همان نسبت ضعیف‌ترین مدل‌های پریوس بوده که در تاریخچه این خودرو تولید شده. این مدل درواقع از تویوتا یاریس الهام گرفته بود ولی نتوانست در اروپا موفقیت‌آمیز عمل کند. یاریس در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی تویوتا است که مدل هاچ‌بک آن در بازار حدود ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. این پریوس یک پیشرانه 1.5 لیتری با 73 اسب بخار داشت که 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کرد. این خودرو سال 2012 به بازار آمد اما بعد از آن مدل‌های جدید خودرو از سال 2015 مصرف آن را به 4.5 لیتر در 100 کیلومتر رساندند.
در ادامه تولید این خودروی هنجارشکن، مدلc نیز تغییراتی در امنیت خودرو اعمال کرد. مدل v هم در ایران عرضه نشده ولی شبیه به یک ون است. همچنین مدل پرایم هم از نظر ابعاد اندازه تویوتا کرولا بوده که به فناوری‌های بیشتری مجهز شده است. این خودرو هم در ایران فروخته نمی‌شود.
عملکرد درخشان تویوتا درسال‌های گذشته باعث شده تا علامت این خودرو هم بین کوچک و بزرگ شناخته شده باشد. سمبلی که شبی یه گوزن با دو شاخ است و روی خودروهای سدان یا شاسی‌بلند آن در همه خیابان‌های کشور به وفور به چشم می‌آید. مدلی که در ایران به نام c فروخته می‌شود هاچ بک نیست. این خودرو شارژر بی‌سیم دارد و تودوزی و شکل فرمان آن متفاوت از سری‌های دیگر است. البته مدل فول هم از نظر ظاهری شبیه به c بوده با این تفاوت که از آپشن سانروف و امکان اوتو پارک ( سیستم فناوری پارک دوبل خودرو) بهره مند شده.
مشخصات فنی پریوس
پریوس دارای دو پیشرانه است. انگار که این خودروی ژاپنی دو قلب در داخل قفسه سینه‌اش داشته باشد که یکی با بنزین و دیگری با برق کار می‌کند. این خودرو از سال 2016 به بعد با پیشرانه 1.8 لیتری وارد بازار شد که 142 نیوتن متر گشتاور و 95 اسب بخار تولید می‌کرد. البته وقتی پیشرانه در حالت بنزینی قرار نداشته باشد قدرت خودرو به 72 اسب بخار قدرت و 163 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. مجموع توان این دو پیشرانه باعث می‌شود که خودروی محبوب ما به 121 اسب بخار برسد. این میزان قدرت تولیدی باعث می‌شود که این خودرو100 کیلومتر را در 10 ثانیه طی کند. اگرچه پریوس شتاب عالی ندارد اما مصرف برق و بنزین به ما کمک می‌کند فاصله تهران تا کرمان را با یک باک و باتری کاملا شارژ شده بنزین طی کنیم.

منبع : ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/12
100 کیلومتر رو تو 10 ثانیه طی میکنه؟
جنگه مگه؟
1397/12/13
این خودرو از سال 2016 به بعد با پیشرانه 1.8 لیتری وارد بازار شد که 142 نیوتن متر گشتاور و 95 اسب بخار تولید می‌کرد. البته وقتی پیشرانه در حالت بنزینی قرار نداشته باشد قدرت خودرو به 72 اسب بخار قدرت و 163 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. مجموع توان این دو پیشرانه باعث می‌شود که خودروی محبوب ما به 121 اسب بخار برسد.
بالاخره قدرت هر موتور و با هم چقده؟! مدل ها هم کاملا نامفهوم توضیح داده شده. در کل متن خوبی نبود.
الان یه عده میان اینو میگن: این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد.
1397/12/14
متن کاملا درسته موتور بنزینی گشتاورش در دور موتور خاصی به دست میاد و موتور برقی حداکثر گشتاور رو همون اول اعمال میکنه به دلیل تفاوت دو نوع موتور این ها با همکاری هم حداکثر ۱۲۱ اسب بخار تولید میکنند که از مجموع قدرت دو موتور کمتر است و کاملا طبیعی است تمام خودرو های هیبرید همینگونه هستند .در ضمن تویوتا برای پایین آوردن مصرف سوخت از سیستم اتکینسون استفاده کرده که کمی راندمان موتور کم میشه نسبت به حجم ۱.۸ لیتری .کلا پریوس یه سیستم پیشرفته داره که حالا حالا ها باید مطالعه کنیم تا به رازش پی ببریم