موضوعات داغ

نگاهی به پرفروش برندهای خودرو جهان در سال 2018

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا، فورد و فولکس واگن پرفروش ترین برندهای خودرویی سازنده خودروهای شخصی در سال 2018 بوده اند. در سال 2018، همچنان تویوتا توانست با فروش بیش از هشت میلیون خودرو در سراسر جهان، پیشتازی خود را در بین برترین برندهای خودرویی حفظ کند. دومین برند برتر، فولکس واگن بود که موفق به فروش 6.7 میلیون دستگاه خودرو در سال 2018 شد. سومین رده نیز در اختیار فورد قرار گرفته که با افت یازده درصدی فروش، موفق به فروش 5.3 میلیون دستگاه خودرو در سال شد. فورد سری F ، هوندا سیویک و تویوتا کرولا پر فروش ترین خودروهای سال 2018 بودند.
رتبه های بعدی جدول در اختیار برندهای ژاپنی قرار دارد. پس از فورد، هوندا با فروش 4،966،037 دستگاه خودرو در رتبه چهارم و نیسان با فروش 4،750،863 دستگاه خودرو در سال، که دو درصد افت را نشان می دهد، در رتبه پنجم قرار گرفتند. رتبه های بعدی در اختیار هیوندای و شورولت بوده است. از بین ده برند خودرویی پرفروش جهان در سال 2018، سوزوکی توانسته با بهبود پنج درصدی فروش، بیشترین رشد را داشته باشد. پس از سوزوکی، کیا موتورز نیز با افزایش چهار درصدی فروش در سطح جهان، توانسته خودش را به دیگر رقبا نزدیک تر کند.
پرفروش برندهای خودرویی جهان در سال 2018

پرفروش برندهای خودرویی جهان در سال 2018

اگر در بین 25 برند پرفروش خودرویی جهان بخواهیم بررسی بیشترین میزان رشد را انجام دهیم، متوجه خواهیم شد که میتسوبیشی با افزایش فروشی در حد 25 درصد، جز برترین برندهای خودرویی در بحث افزایش فروش بوده است. برند آمریکایی جیپ، از زیر مجموعه های فیات کرایسلر نیز به همراه برند چینی جیلی، توانسته اند با افزایش 11 درصدی فروش سالیانه خود، جایگاه خود در بحث فروش را ارتقا دهند. اشکودا نیز توانست در سال گذشته افزایش فروش 5 درصدی را تجربه کند.
مرسدس بنز نیز در بین این برندها حضور داشت و با یک درصد افزایش فروش، موفق به فروش بیش از دو و نیم میلیون دستگاه خودرو در سال شد. این هشتمین سال متوالی است که مرسدس بنز افزایش فروش را تجربه می کند. در سوی دیگر بدترین افت ها شامل حال بیوک با افت 13 درصد، بائوجون با افت 12 درصد و فورد با افت 11 درصد بوده است. همچنین پیش بینی می شود فروش واکسهال، اوپل و فیات در قاره سبز نسبت به سال گذشته، حدود 8 درصد کاهش را تجربه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد