موضوعات داغ

خبری عجیب در شرایط تحریم؛ صادرات لاستیک ایرانی به اروپا ممنوع شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به مشکلاتی که به تازگی در توزیع لاستیک در بازار داخلی رخ داده است مدیرعامل لاستیک بارز در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی توضیح داد که این شرکت لاستیک خودروهای سنگین را با قیمت دلار دولتی و درب کارخانه‌ای به دولت تحویل داده و هیچ دخالتی در توزیع آن در بازار نداشته است.
به نقل از ایلنا، پرویز اخوان عنوان کرد که تولید لاستیک با استفاده از فناوری های جدید در داخل کشور صرفه جویی قابل توجهی در مصرف ارز داشته و قیمت تمام شده لاستیک های جدید بسیار پایین‌تر از سایر لاستیک‌ها خواهد بود چرا که از مواد اولیه داخلی برای تولید آن استفاده می شود.
وی با اشاره به فعال‌سازی کارگروه داخلی سازی در صنعت تایرسازی اظهار داشت: در صنعت تایرسازی به 150 ماده اولیه نیاز است که 50 درصد آن وارداتی و 25 قلم آن کاملاً خارجی است. با فعال‌سازی این کارگروه هفت قلم آن به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شد که به زودی شاهد تولید انبوه لاستیک ها با این مواد اولیه خواهیم بود.
وی در ادامه توضیح داد که در سالانه در دو کارخانه بارز در استان های کرمان و کردستان 140 هزار تن لاستیک تولید می شود که این حجم از تولید می تواند 50 درصد از نیاز داخل کشور را تامین کند.
اخوان ضمن اشاره به این نکته که این شرکت برای نخستین بار لاستیک به اروپا صادر کرده است تاکید که با توجه به اینکه کامیون داران در داخل کشور با مشکلاتی در خصوص تامین لاستیک روبرو هستند صادرات لاستیک به اروپا توسط دولت ممنوع اعلام شده است.
بنا به گفته های او قیمت تایر با وجود افزایش چندباره قیمت ارز تنها 1 بار افزایش یافته است و لاستیک های سنگین تولید شده توسط این کارخانه از جمله لاستیک های کامیون داران با دلار 4200 تومان و قیمت درب کارخانه به دولت تحویل داشته است و این شرکت هیچگونه دخالتی در خصوص توزیع این لاستیک ها در بازار نداشته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/13
صادرات؟؟؟!!!
کدوم اروپایی احمقی لاستیک ایرانی میخره؟؟؟
شما در رده بندی مرغوب ترین لاستیکهای دنیا حتی گردتون هم نیست.. توی ۲۰ برند برتر که نبودید با اینکه دهمین برند از ۵ دایره قدرت فقط دو دایره قدرت کسب کرده بود