موضوعات داغ

نتایج اسفبار تست ایمنی برای بی ام و X1 + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها سیستم ترمز خودکار اضطراری در حالت تبدیل شدن به یکی از امکانات استاندارد خودروها است و هر روز بر تعداد افرادی که به این سیستم علاقه مند می شوند نیز افزوده می شود. این سامانه برای کارکردن متکی بر دوربین، سنسورها و یک رادار است و در مواقع اورژانسی معمولا می تواند بسیار سریع تر از یک راننده واکنش نشان داده و ترمزها را فعال کند.
به دلیل ارزش بالای امنیت عابران پیاده در خودروهای جدید و برای سنجش عملکرد این سیستم ها موسسه ی امنیت بزرگراه های آمریکا که IIHS نام دارد ۱۱ مدل خودروی کراس اوور کامپکت را مورد بررسی قرار داده. هر خودرو در سه تست مجزا شرکت کرد که در هر تست یک عابر بزرگسال و یک عابر خردسال در برابر خودرو قرار داده می شوند.

این سه حالت شامل عابری که ناگهان وارد عرض خیابان می شود، کودکی که از بین دو خودروی پارک شده ناگهان وارد خیابان می شود و عابری که به صورت موازی با مسیر حرکت در حال راه رفتن است هستند. گرچه این تست در سرعت های مختلفی هم انجام شد اما به طور متوسط هر خودرو تنها ۲ ثانیه برای ترمز گرفتن وقت دارد.

از بین این ۱۱ کراس اوور کامپکت همگی به جز یک مدل توانستند با موفقیت این تست را پشت سر بگذارند. در این بین ۴ خودرو شامل تویوتا راو۴، ولوو XC40، هوندا CR-V و سوبارو فارستر توانستند بالاترین امتیاز یعنی Superior را دریافت کنند. ۵ مدل شامل شورولت Equinox، هیوندای کونا، کیا اسپرتج، مزدا CX-5 و نیسان ایکس تریل نیز موفق به دریافت رتبه ی Advanced شدند. میتسوبیشی اوتلندر در یکی از تست ها نتوانست موفق شود و عروسک شبیه ساز را زیر گرفت.

اما خودروی ناکام این تست بی ام و X1 جدید بود که در هر سه تست عابر را زیر کرد. عملکرد بی ام و به حدی ضعیف بود که حتی سرعت خود را نیز کم نمی کرد و با همان سرعت اولیه به عابر برخورد می کرد. IIHS هیچ رتبه ای به بی ام و X1 نداد و به نظر می رسد که آلمان ها باید در سیستم های ایمنی این خودرو تجدید نظر کنند.
در سال های اخیر آمار مرگ عابران در آمریکا رو به افزایش بوده ولی طبق محاسبات IIHS سیستم های ایمنی مانند ترمز خودکار اضطراری می توانند تا ۶۵ در صد از این تصادفات را کم کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد