موضوعات داغ

رئیس کمسیون اصل 90؛ خودروسازان حق افزایش قیمت ندارند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته رئیس کمیسیون اصل ۹۰، خودرو سازان اجازه افزایش قیمت قیمت خودروهایی که در قراردادها آن ها قیمت مقطوع اعلام شده اند را ندارند.
به نقل از ایلنا، داود محمدی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی توضیح داد که پرونده تخلفات خودروسازان و همچنین افزایش قیمت بی‌رویه خودرو در کمیسیون متبوعش باز بوده و با حساسیت دنبال می شود.
وی توضیح داد در جلسه ای که در این خصوص با حضور وزیر صنعت، رئیس سازمان تعزیرات، بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی، ریاست‌جمهوری، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اصل 90 برگزار شده عنوان شد که تولید خودروسازان طی 2 ماه گذشته افزایش دو برابری داشته و خودروسازان با توجه به اینکه 70 درصد تقاضاها برای محصولات پرتیراژ است به دنبال آن اند که تولید محصولات پرتیراژ خود را افزایش دهند.
بنا به گفته های محمدی با توجه به اینکه تعهدات خودروسازان به مردم بر زمین مانده، به آن ها پیشنهاد شده که در حدی که گردش سیستم مالی‌شان تامین شود فروش فوری را به حداقل برسانند و بیشتر به این بپردازند که تعهدات قبلی خود را انجام دهند. در واقع کمیسیون اصل ۹۰ بر حداقل فروشی فوری و انجام حداکثری تعهدات نظارتی تاکید دارد.
وی ادامه داد: برای حل مشکلات مالی خودروسازان نیز قرار بر این شد که علاوه بر تجدید ارزیابی، اموال مازاد آنان نیز به فوریت به فروش برسد.
کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور نیز پیگیری هایی را انجام داده تا از طریق وزارت صمت مشکلات این خودروها حل شود.
محمدی همچنین توضیح داد که ایران خودرو و سایپا در صدر شرکت هایی اند که از آن ها شکایت دریافت کرده ایم و البته از خودروسازان خصوصی نیز شکایت هایی دریافت شده است.
وی در پاسخ به این سوال که خودروسازان اعلام می‌کنند با توجه به افزایش قیمت‌ها خودروهایی که قبلا نیز ثبت نام کرده‌اند افزایش قیمت پیدا می‌کنند، گفت: تاکید می‌کنیم آنهایی که در قراردادهایشان قیمت مقطوع شده نمی‌توانند قیمت‌هایشان را افزایش دهند. خودروسازان در این رابطه حق یک ریال افزایش قیمت را ندارند.
وی در انتها توضیح داد که خودروهایی که پیش فروش آن ها در حال انجام است با کمبود قطعه مواجه نخواهند شد چرا که پیش بینی های لازم در این زمینه صورت پذیرفته و درصورت کمبود، قطعه از خارج از کشور وارد شده و یا با همکاری شرکت های دانش بنیان، قطعات خودروها به صورت 100 درصد داخلی تولید خواهند شد. بنابراین نگرانی در این زمینه ها وجود ندارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/15
ساقیشو دوس دارم
1397/12/15
:)))))))) جدا؟؟ اره ما هم دیدیم اصلا افزایش ندادن ک :)) وقتی تعزیرات میگه ما نمیتونیم نظارت کنیم رو اشغال سازا شما چی میگی؟که دست تو جیب هموناس.امیدوارم پراید بشه 200 میلیون.ما حقمونه