موضوعات داغ

خبر تلخ یک نماینده مجلس: خودروسازان تا یک سال آینده توان تحویل خودروهای پیش ‌فروش شده را ندارند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت، خودروسازان در ۲۹ آذر سال جاری متعهد شدند که خودروهای پیش‌فروش شده را ظرف ۶ ماه تحویل خریداران دهند، اما در هفته جاری این شرکت‌ها اعلام کردند که حداقل یکسال زمان برای تحویل این خودروها نیاز است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته بیشترین شکایات واصله به کمیسیون اصل نود مربوط به خودروهای پیش‌فروش شده و افزایش قیمت آنها بوده و به همین منظور کمیسیون برای بررسی مشکلات با مسئولان مربوطه جلسه‌ای را برگزار کرد.
فروش با قیمت ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار تاثیری در کاهش التهاب بازار نداشته است
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس درباره تاثیر سیاست قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار بیان داشت: خودروسازان متعهد شدند در صورت فروش خودرو با قیمت ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار، قیمت خودرو را به تدریج ۵ درصد کاهش دهند. حال اگر این وعده محقق می‌شد باید قیمت پیش‌فروش‌های خودروسازان که چند روز پیش بود باید ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد، اما نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت نیز داشت. همچنین خودروسازان که در تاریخ ۲۹ آذر سال جاری متعهد شدند که خودروهای پیش‌فروشی را ظرف ۶ ماه تحویل دهند، به تازگی اعلام کرده‌اند که تا یک سال آینده نمی‌توانند این خودروها را تحویل دهند.

خودروسازان تا یک سال آینده توان تحویل خودروهای پیش ‌فروش شده را ندارند

خودروسازان تا یک سال آینده توان تحویل خودروهای پیش ‌فروش شده را ندارند


پارسایی در ادامه گفت: به دلیل عدم تعهد مکرر خودروسازان، قرار است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس، کارشناسان حسابرسی و کارشناسان حوزه خودرو تشکیل شود تا با بررسی میدانی از دو خودروساز بزرگ، مشکلات موجود در صنعت خودرو مشخص شود. همچنین خودروسازان باید به صورت کامل با این کمیته همکاری کنند و در این بررسی‌ها موضوعات مالی و خودروهایی پیش‌فروش شده نیز بررسی می‌شود.
نماینده شیراز در مجلس درباره فروش‌های فوری خودروسازان گفت: خودروسازان ادعا می‌کنند که ۲۰ درصد از ظرفیت تولید خود را به فروش‌های فوری اختصاص داده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این فروش‌ها بیش از این باشد.
دریافت ۲۰ هزار میلیارد تومان خودروسازان از مردم در پیش‌فروش‌ها
پارسایی درباره طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان اظهار داشت: خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش‌فروش خودرو از مردم گرفته‌اند و معلوم نیست این مبلغ در کجا و به چه صورت هزینه شده است. وی در پایان درباره بررسی موضوع خودروهای پیش‌فروش شده در کمیسیون اصل نود مجلس بیان داشت: کمیسیون اصل نود مجلس مسئول رسیدگی به شکایات مردم و نظارت بر عملکرد سه قوه است. پس با توجه به اینکه سایپا و ایران‌خودرو دولتی هستند کمیسیون اصل نود به موضوع خودروهای پیش‌فروش شده و قیمت آنها ورود کرده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/18
روحم از شمل مردم بی خرد آزرده است
حالا فهمیدید دزد کیست
حیف نان برای شما
1397/12/18
يعني جاي ن ر ي د ه نذاشتن
1397/12/18
این جواب همون مردم بی فکریه که رفتن ماشین از این خودروسازای فاسد خریدن
این همه سال این 2تا خودروساز این مردم رو دوشیدن و خوردن که البته مردم هم با آرامش پولاشونو ریختن تو جیب این دو لگن ساز اون وقت بعد 40 سال تازه مدیران و مسئولین فاسد ما به خودشون اومدن که این همه پول و سرمایه مردم رو کجا خرج میکنید ...
ما مردمی که سالهاست از بابت این وضعیت تاسف بار خودرو سازای داخلی رنج می بریم دعا میکنیم که این خودرو سازا با تمام مدیران و مسئولین فاسدش که به نوعی خیانت کردن در حق این ملت روز خوش نبینن انشاله....