موضوعات داغ

قیمت جدید خودرو در بازار تهران- اسفند 97 + جدول

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
ایران‌خودرو و سایپا روزهای نخست اسفندماه، طرح فروش فوری محصولات شان را با مدت زمان تحویل ۳۰ روزه کلید زدند که قیمت‌های چند روز اول این طرح، مطابق با نرخ‌های هفته نخست بهمن ماه بود؛ این مدل قیمت‌گذاری باعث شد حاشیه بازار خودروها نه تنها از بین نرود، بلکه واسطه‌ها و سودجویان با هجوم نقدینگی به بازار خودرو کشور، درصدد خرید محصولات خودروسازان و فروش با حاشیه سود بالا در بازار بروند.
حالا با توجه به افزایش تولید و عرضه خودرو و از بین رفتن اختلاف قیمت‌ها به ‌دلیل فرمول قیمت‌گذاری خودروسازان، روند کاهش قیمت‌ها آغاز شده و بازار خودرو در مسیر آرامش قرار گرفته است.
البته هرچند قیمت خودروهای داخلی بدلیل رکود و همچنین فاکتور شدن تعداد بسیار زیادی از محصولات سایپا و ایران خودرو، سیر نزولی را در پیش گرفته اما انتظار می رفت که طرح های فروش فوری ایران خودرو و سایپا بتواند بیش از این بر روی بازار آزاد تاثیر گذارد و قیمت خودروها را بیشتر کاهش دهد.
به هر صورت طبق استعلام شکل گرفته از شرکت سایپا و ایران خودرو، طی یک هفته گذشته چندین هزار دستگاه خودرو توسط این دو شرکت فاکتور شده و به دست مشتریان رسیده است و به دلیل اشباع شدن بازار، خودروها در مسیر کاهش قیمت قرار گرفته‌اند.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت خودروها در بازار آزاد:
قیمت جدید خودرو

قیمت جدید خودرو

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/21
آیا فقط این سوال توی ذهن منه یا بقیه هم مثل من فکر میکنن چطور کسی که 225 داره بده به سراتو سایپا ولی سال پیش نداشت اپتیما و تالیسمان بخره؟ ...اونی که 300 میده به جک اس 5 چطور اوایل سال96 با300 میلیون بی ام 528 نخریده؟ سوالی که بدجور فکرمو مشغول کرده
1397/12/21
نخرید تورو خدا ...من کارگرم بااین قیمتها حتی دست دوم هم نمیتونم بخرم تا آخر عمرم تورو خدا نخرید تا قیمتها کاهش پیدا کنه تورو هرکسی که میپرستین