موضوعات داغ

گزارش مسابقه درگ در شهر جلفا آذربایجان شرقی

عکس مطلب اول
بالاخره بعد از سال‌ها انتظار و با وجود مشتاقان بی‌شمار، برای نخستین بار مسابقه درگ ریس ¼مایل (400متر) روز جمعه گذشته ساعت 11 در شهر جلفا استان آذربایجان شرقی برگزار شد. اوایل رقابت بین خودروهای داخلی تیونینگ و دست‌کاری شده و چند خودروی توربوی وارداتی از جمله هیوندای ولستر، سراتو و ... بود. اما به نظر نگارنده هیجان‌انگیزترین و جالب توجه‌ترین خودروهای این مسابقه، بین 8 سیلندرهایی بود که به صورت پلاک منطقه آزاد وارد شده بودند و نکته جالب مسابقه حضور یک SUV از برند کادیلاک به عنوان Safety Car با رنگ سیاه کهکشانی بود.

Safety Car

Safety Car

باوجود اولین دوره از این مسابقات، ما شاهد شرکت حدود 80 شرکت‌کننده از سه استان آزربایجان شرقی، آذربایجان غریی و اردبیل بودیم که صد البته جای سوپراسپرت‌های تبریز مانند لامبورگینی آونتادور، مورسیه لگو، تویوتا GT86 و حتی جنسیس کوپه خالی بود؛ ولی در فقدان این خودروها نیز ما شاهد حضور خودروهای خاص و هیجان‌انگیزی مانند بی ام و سری 5 و سری 3، انواع نمونه‌ها از نسل پنجم فورد ماستنگ و یک دستگاه از نسل ششم، انواع شورلت کامارو SS و ZL1، آئودی A6با پوشش مشکی مات، نیسان 370Z، یک دستگاه دوج چلنجر که ظاهراً صرفاً جهت نمایش حضور داشت و وارد پیست نشد، دوج چارجر، کرایسلر 300 و... بودیم که هرکدام به نوبه خود موجب ترشح آدرنالین در بدن تماشاچیان می‌شد. نکته جالب توجه برگزاری رقابت بین بانوان بود که نتایج جالبی هم بدست آمد. خداروشکر هیچ خودروی چینی بجز یک لیفان که آن نیز از یک دستگاه پژو پرشیا شکست خورد(!) حضور نداشت. به عنوان اولین دوره از این مسابقات، باید زنگ تحسین را به صدا در بیاوریم، ولی تماشاچیان با وجود عده زیاد، از هیچ گونه امکانات رفاهی و استراحتی بهره نمی‌بردند و صرفاً توسط میله‌های داربست نشان، از مسیر مسابقه جدا شده بودند و هر لحظه امکان داشت کنترل خودرو از دست راننده خارج شده و ما شاهد حوادث تلخی باشیم. دست‌کاری خودروها در هر کلاس و به هر نوعی ظاهراً آزاد بوده و راننده‌ها قادر به حذف بعضی قسمت و سایر تغییرات در خودروها بودند. رکورد این درگ را آقای نوید توفیقی با ماستنگ hertz با تایم 13.1 ثانیه بدست آورد. لازم به ذکر است که این مدل از ماستنگ از یک انجین 8سیلندری 5 لیتری بهره می‌برد و تولید این مدل به 150 دستگاه در دنیا محدود شده و این نمونه، لقب قوی‌ترین ماستنگ کشور را یدک می‌کشد.
در نهایت امیدواریم از این مسابقات در حوزه خودرو، نمونه‌های بیشتری در جای جای کشور برگزار شود تا این استعداد و شور و علاقه خودرو دوستان نادیده گرفته نشود.



تهیه گزارش: مهدی قراری

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد