موضوعات داغ

وضعیت نگهداری و تعمیرات تویوتا لندکروز 2f در ایران چگونه است؟

عکس مطلب اول
وقتی صحبت قدرتمندترین خودروهای آسیایی در دنیا مطرح باشد مطمئناً ژاپن اولین نامی است که در ذهن‌ها می‌آید. حال در این میان اگر بحث موتورهای پرقدرت مطرح باشد نام تویوتا مثل یک مروارید در دریای صنعت خودروسازی می‌درخشد. تویوتا وقتی رویای تسخیر بازارهای جهانی رو داشت در پی خط و نشان کشیدن برای رقیب سرسخت خود یعنی لندرور نام محصول جدید آفرودی خود را لندکروز گذاشت و ترکیبی از قدرت و جذابیت رو به دنیا معرفی کرد. یکی از پرطرفدارترین این محصولات تویوتا لندکروز 2F بود که کمتر کسی در جهان شهرت این خودرو به گوشش نرسیده است.
این محصول را می‌توان فرزند ژاپنی جیپ و رنجرور دانست که نشانه‌های اقتباس از این دو خودرو را می‌توان در ظاهر تویوتا لندکروز 2F مشاهده کرد. تویوتا لندکروز کالسکه‌ای تنها به سبب ظاهر خود محبوب نیست. بلکه قدرت و استقامت قلب تپنده این خودرو که یک موتور خطی ۶ سیلندر بود همه را مبهوت خود کرده بود. ویژگی‌هایی که در نسل امروزی آن یعنی تویوتا پرادو نیز می‌توان لمس کرد. کمپانی تویوتا تولید تویوتا لندکروز 2F را از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۴ ادامه داد. البته در کشوری مانند برزیل تا سال ۲۰۰۱ این افسانه ادامه پیدا کرد. اگر شما هم یکی از عاشقان آفرود سواری با تویوتا لندکروز کلاسیک هستید در ادامه با ما همراه باشید تا هزینه‌های مربوط به خرید و نگهداری از این خودرو را بررسی کنیم.
 لندکروز 2F

لندکروز 2F

وضعیت بازار و مدل‌های موجود از تویوتا لندکروز 2F در ایران
به سبب کلاسیک بودن و قدیمی بودن تویوتا لندکروز 2F تعداد حدودی از این خودروها در بازار ایران موجود هستند. تویوتا لندکروز 2F از دهه 60 تا اوایل دهه 80 تولید می‌شد. اما مدل‌های موجود از این خودرو در ایران متعلق به سال‌های 1975 تا 1983 هستند. این خودرو را باقیمت‌های بسیار متفاوتی در بازار آزاد به فروش می‌رسند. اما در بیشتر آگهی‌های مربوط به فروش تویوتا لندکروز 2F قیمت آن‌ها در رنج خاصی قرار دارد. قیمت تویوتا لندکروز 2f سال 1977 حدود 60 تا 75 میلیون تومان می‌باشد. قیمت تویوتا لندکروز 2F 1983 نیز حدود 70 تا 90 میلیون تومان است.
اگر قصد خرید تویوتا لندکروز 2F کلاسیک را دارید به جستجو و تحقیق بسیاری نیاز دارید. زیرا تعداد این خودروها بسیار محدود هستند. برای انتخاب آخر از میان گزینه‌های خود بهتر است گزینه‌های تقویت‌شده توسط افراد آفرودسوار را انتخاب کنید. زیرا خودروهای آفرودی هرچقدر هم قدرتمند باشند در استفاده‌های طولانی‌مدت سیستم فنربندی آن‌ها دچار آسیب می‌شود و نیاز به تقویت و ترمیم دارد. بنابراین لازم است که قبل از خرید تویوتا لندکروز 2F حتماً قطعات زیرین و فنربندی آن‌ها را موردبررسی دقیق قرار دهید.
 لندکروز 2F

لندکروز 2F

شرایط و هزینه‌های نگهداری از تویوتا لندکروز 2F
خودروهای آفرود به سبب این‌که همیشه در سخت‌ترین شرایط مورداستفاده قرار می‌گیرند دفعات زیادی نیاز به تعمیر و تعویض قطعات دارند. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است در مورد قطعات فنی تویوتا لندکروز 2F و نیز نحوه تعمیر آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید تا اگر خودروی شما دچار مشکلات جزئی شد توانایی تعمیر آن را داشته باشید. یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در خودروهای آفرودی نیاز به تعویض دارد لاستیک‌ها هستند. لاستیک‌ها در توانایی‌های آفرودی خودروها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. در مورد تویوتا لندکروز 2F نیز همین شرایط حاکم است و اگر صاحب یکی از این خودروها هستید باید هرچند وقت یک‌بار نسبت به تعویض لاستیک‌های آن اقدام کنید. بنابراین باید برای این قضیه باید خود را آماده کنید که پس از هر سفر آفرودی هزینه‌ای بابت تعویض قطعات مختلف بپردازید. درواقع باید گفت نگهداری از یک خودرو آفرودی و تقویت آن برای استفاده‌های شخصی نیاز به مهارت زیادی دارد و قطعاً هزینه کمی نیز ندارد. در خودرویی مانند تویوتا لندکروز 2F نیز که متعلق به بیش از 25 سال پیش است قطعاً قطعاتی به‌جز بدنه و موتور (اگر تعویض نشده باشد!) تابه‌حال تماماً تعویض شده و یا تقویت‌شده‌اند.
علاوه بر این‌ها خودروهای آفرودی مصرف سوخت بسیار بالایی دارند. برای تویوتا لندکروز 2F نیز این فاکتور به 15 لیتر در ازای هر 100 کیلومتر می‌رسد. بنابراین هزینه بنزین نیز به هزینه‌های نگهداری از این خودرو اضافه می‌شود که چندان کم نیست. درواقع برای هر سفر خود باید یک یا دو گالن 20 لیتری بنزین اضافی حتماً به همراه داشته باشید.
سخن پایانی
در ادامه باید بگوییم که برای خرید تویوتا لندکروز 2F که یکی از بهترین خودروهای آفرودی دهه 60 تا 80 بود باید فاکتورهای بسیاری را در نظر بگیرید. زیرا این خودروها نزدیک به 30 سال دست‌به‌دست چرخیده‌اند و قطعاً هنگامی‌که به دست شما برسد بدون مشکل و خرج نخواهد بود.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد