موضوعات داغ

اگر به دنبال خودروی لوکس قدرتمند هستید این مطلب را از دست ندهید

عکس مطلب اول
زمانی که به دنبال یک خودرو لوکس باشید گزینه‌های زیادی برای شما وجود خواهد داشت مانند بی ام و و بنز اما اگر به دنبال یک خودرو لوکس و درعین‌حال شاسی‌بلند با توانایی عبور از هر مسیری هستید تنها یک گزینه است که می‌تواند به بهترین شکل پاسخگوی نیاز شما باشد؛ تویوتا لندکروز. تویوتا لندکروز با ابهتی بی‌نظیر قطعاً یکی از بهترین شاسی‌بلندهای ایران است که در زمان عرضه در ایران رقیبی در حد و اندازه خود نداشت. محبوبیت بسیار بالای تویوتا لندکروز نشأت‌گرفته از علاقه ایرانیان به خودروهای قدرتمند است. تویوتا لندکروز نیز در طی سالیان متمادی ثابت کرده است که یکی از مطمئن‌ترین و پرقدرت‌ترین خودروهای ایران است. به‌این‌ترتیب ثروتمندان ایران تویوتا لندکروز را در صدر خواسته‌های خود قرار می‌دهند.
بااینکه علاقه ایرانیان با لندکروز باعث شده بود که فروش تویوتا لندکروز در ایران بسیار بالا باشد اما قوانین جدید جلو عرضه این خودرو در ایران را گرفته است و نباید تا مدت‌ها منتظر ورود لندکروز های جدید به ایران باشیم. بااین‌حال بازار خریدوفروش تویوتا لندکروز همچنان داغ است و با اینکه قیمت تویوتا لندکروز به بالاترین حد خود رسیده است اما همچنان خریدارانی برای این شاسی‌بلند با ابهت ژاپنی وجود دارد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که برخلاف گذشته، حالا افراد بسیار کمتری توانایی خرید تویوتا لندکروز را دارند و مانند تمام خودروهای دیگر لندکروز نیز مشتریان کمتری نسبت به قبل دارد.
تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز

بررسی تویوتا لندکروز های موجود در ایران
تقریباً می‌توان گفت از سری j40 که مربوط به دهه 50 شمسی است و بسیاری آن‌ها را با تویوتا 2f یا تویوتا کالسکه‌ای می‌شناسند، همه سری‌های تویوتا لندکروز وارد ایران شده است. در طول زمان تویوتا لندکروز هر روز بیشتر شبیه به خودروهای لوکس امروزی شد و از اواخر دهه 90 لقب لوکس کاملاً برازنده این خودرو بود. اما با ورود نسل 5 یا همان j200 از سال 2008 به ایران تعریف جدیدی از شاسی‌بلند لوکس ارائه شد. در این دوران بود که ثروتمندان زیاد برای خرید این خودرو اقدام کردند تا به‌نوعی پرستیژ و وجه خود را به دیگران گوش زد کنند. این نسل تا کنون تقریباً بدون تغییر به کار خود ادامه داده است و قرار است بعد از حدود 13 سال در سال 2020 نسل بعدی تویوتا لندکروز جانشین آن شود. نسخه‌های فیس لیفت خودرو از سال 2012 به بازار عرضه شدند. در این زمان فروش تویوتا لندکروز به اوج خود در ایران رسیده بود. اما با تصویب قانون جدید تنها چند نسخه از فیس لیفت 2014 به‌صورت پلاک ملی واردشده‌اند که قیمت‌های نجومی‌ای پیداکرده‌اند.
نگاهی به خریدوفروش لندکروز در سایت دیوار
اگر توانایی مالی خرید یک خودرو لوکس را در بازار امروز داشته باشید، خرید تویوتا لندکروز همچنان یکی از قابل‌اعتمادترین گزینه‌های بازار است. اما نمونه‌های قبل از سال 2008 دارای امکانات لوکس جدید تویوتا لندکروز نیستند و نمی‌توان آن‌ها را با خودروهای لوکس جدید واردشده به بازار مقایسه کرد. به همین دلیل بیشتر افراد جذب مدل‌های 2008 به بعد این خودرو می‌شوند. ما نیز به سراغ آگهی‌های فروش تویوتا لندکروزهای نسل 5 در سایت دیوار رفته‌ایم تا به شرایط خریدوفروش تویوتا لندکروز در ایران نگاهی انداخته باشیم.
افزایش قیمت تویوتا لندکروز
اولین نکته‌ای که با مشاهده آگهی‌های فروش تویوتا لندکروز به‌شدت خودنمایی می‌کند وضعیت عجیب قیمت این خودرو است. محدودیت واردات خودروها و محدود بودن گزینه‌ها سبب شده است که قیمت تویوتا لندکروز به‌شدت اوج بگیرد. در حال حاضر تویوتا لندکروز های بعد از سال 2008 با قیمت بیش از یک میلیارد تومان به فروش می‌رسند. این قیمت نجومی در مدل‌های جدیدتر افزایش پیدا می‌کند و در نهایت برای نسخه‌های محدود فیس لیفت 2014 به مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد. به‌این‌ترتیب کمتر از 2 درصد مردم ایران توانایی خرید تویوتا لندکروز را دارند.
تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز

قیمت مدل‌های مختلف در دسترس تویوتا لندکروز
برای نمونه‌های بعد از سال 2008 چند مدل مختلف با تریم های مختلف در نظر گرفته است. نکته اول تفاوت موتورهای این خودرو است. اگر به دنبال موتورهای قدرتمند v8 با موتور 4.7 و 5.7 لیتری باشید باید به سراغ نمونه‌های سال 2008 بروید. این مدل‌ها قیمتی در حدود 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان دارند. تنها چند نمونه خاص با موتور v8 در سال 2013 نیز وارد ایران شده‌اند که احتمالاً گران‌ترین مدل‌های تویوتا لندکروز محسوب می‌شوند.
موتورهای v6 فراوان‌ترین نمونه‌های موجود در ایران هستند که با موتورهای 4 و 4.5 لیتری به بازار عرضه‌شده‌اند و مدل‌های 2009 تا 2013 آن‌ها در بازار موجود است. قیمت این مدل‌ها از حدود 1 میلیارد شروع می‌شود و به بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در مدل‌های فول امکانات جدید می‌رسد.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/22
با این قیمت میری پورشه کاین می‌گیری که موتورش دو برابر لندکروز قدرت داره