موضوعات داغ

بررسی ایمن‌ترین سدان‎های تویوتا

عکس مطلب اول
بدون شک پیدا کردن ایمن‌ترین سدان های تویوتا نباید خیلی سخت باشد و این موضوع به کیفیت ساخت بالای آنها برمی‌گردد. از گذشته تاکنون محصولات مختلفی از شرکت تویوتا وارد بازار ایران شده که هرکدام از آنها دارای سبک خاصی از بدنه است. ازآنجایی‌که خودروهای سدان به‌عنوان خودروهای خانوادگی شناخته می‌شوند، امروزه می‌بینیم که بازار خریدوفروش تویوتا کمری یا تویوتا کرولا در بازار ایران رونق جالبی دارد.
اما در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که واقعاً ایمن‌ترین سدان‎های تویوتا در بازار ایران کدام خودروها هستند و مشخصات فنی و امکانات ایمنی آنها به چه صورت است.
تویوتا پریوس عنوان یک بهترین گزینه برای ایمن‌ترین سدان های تویوتا
تحقیقات شرکت تویوتا در مورد مشتریان و محصولات آنها نشان می‌دهد که ایمنی بالا یکی از عوامل اصلی خرید تویوتا پریوس است. این خودرو که در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان یک خودروی هیبریدی معرفی شد، از یک موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که حجم موتور آن ۱۷۹۸ سی‌سی است. در این خودرو از یک موتور الکتریکی نیز استفاده می‌شود که حداکثر قدرت آن‌ها به‌صورت مجموع ۱۲۱ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور آن ۱۴۲ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است. شتاب صفر تا صد تویوتا پریوس حدود 10.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.
اما یکی از دلایل مهمی که این خودرو در بین ایمن‌ترین سدان‎های تویوتا قرار می‌گیرد، برخورداری از سیستم ترمز و پایداری مدرن از نوع ABS و EBD است که کنترل خودرو را بسیار راحت می‌کند. همچنین استفاده از کیسه‌های هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشین جلو، پرده‌ای و زانوی کمک می‌کند که صدمه خاصی برای راننده و سرنشینان قابل‌تصور نباشد. برخورداری از انتخاب ۴ حالت رانندگی و همچنین استفاده از کروز کنترل و رادار نقطه کور و دوربین عقب باعث شده که خریدوفروش تویوتا پریوس طرفداران زیادی داشته باشد.
تویوتا کرولا
بدون شک وقتی متوجه شوید که در تویوتا کرولا از ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی معمولی از نوع ABS و EBD استفاده شده است، ایمان خواهید آورد که می‌توان آن را در بین ایمن‌ترین سدان های تویوتا قرارداد. در این خودرو امکان استفاده از کیسه هوا برای سرنشینان جلو وجود دارد و در کنار آن کنترل صفحه‌نمایش بر روی فرمان، سنسور پارک عقب و جلو، آینه‌های بغل برقی و سیستم هوشمند ورود بدون کلید استفاده شده است. به همین دلیل قیمت تویوتا کرولا تحت تأثیر این ویژگی‌ها قرار گرفته است.
تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

در مورد مشخصات فنی تویوتا کرولا باید به موتور آن با حجم ۱۹۸۷ سی‌سی با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ اشاره کنیم. این موتور نسبتاً قدرتمند می‌تواند حداکثر قدرت ۱۴۵ اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و نهایت گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه فراهم کند. تویوتا کرولا از سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل جلو بهره می‌برد و سیستم گیربکس آن از نوع ۴ دنده اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد در این خودرو 9.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر در ساعت است.

تویوتا کمری به‌عنوان محبوب ایرانی‌ها
بدون شک اگر بخواهیم یکی از ایمن‌ترین سدان های تویوتا در بازار ایران معرفی کنیم، باید به تویوتا کمری اشاره کنیم. تویوتا کمری یکی از خودروهایی است که به‌مرور زمان روند پیشرفت خود را ادامه داده و در آن از تجهیزات مناسبی استفاده شده است. نسل جدید این خودروها که با عنوان GLX در بازار ایران فروخته می‌شود دارای پکیج سیستم کنترل پایداری خودرو از نوع VSC و در آن از سیستم ترمز ضد قفل استفاده شده است. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و همچنین استفاده از آینه‌های بغل برقی و سنسور پارک در این خودرو باعث شده است که ایمنی بالای آن به اثبات برسد.
تویوتا کمری

تویوتا کمری

در این خودرو از یک موتور با حجم ۲۴۹۴ سی‌سی استفاده شده است که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. این موتور می‌تواند ۱۸۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه قدرت تولید کند و نهایت گشتاور آن ۲۳۵ نیوتون متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه است. گیربکس استفاده شده در تویوتا کمری مدل GLX از نوع ۶ دنده اتوماتیک است و می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در 8.8 ثانیه طی کند. بالا بودن سرعت خودرو در حدود ۱۹۵ کیلومتر در ساعت باعث شده است که پرداخت قیمت تویوتا کمری برای بسیاری از خریداران کار چندان سختی نباشد.
البته پیدا کردن ایمن‌ترین سدان‎های تویوتا ممکن است با توجه به فاکتورهای مختلفی تغییر کند و به شناخت ما از خودروهای شرکت تویوتا بستگی دارد.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد