موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و مشخصات تویوتا پریوس 2019

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا پریوس 2019 وارد بازارهای جهانی شده و این اتفاق در حالی افتاده که شاهد کمترین افزایش قیمت از سوی تویوتا برای پریوس هستیم. بسیاری از منتقدان، به چشم یک خودرو نابالغ به تویوتا پریوس نگاه می کردند، و این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفت تا با اجرای بروزرسانی هایی، نقصان های این سدان کوچک هیبریدی و پر فروش را رفع کند.
ظاهر خودرو در جلو و عقب به صورت کلی دست نخورده باقی مانده، هر چند تغییرات اندکی در آن دیده می شود، از جمله چراغ های جدید جلو، سپر جدید پلاستیکی جلو و عقب، رینگ های 15 و 17 اینچی آلومینیومی و افزایش طول 35 میلیمتری خودرو. این تغییرات موجب می شود که تویوتا پریوس 2019، به طور کلی با نسل چهارم آن متمایز شود.
در داخل کابین، تریم پارچه ای مدل پایه تغییر کرده و بهبود یافته است، در حالیکه تیپ فلگشیپ تویوتا پریوس، همچنان به تریم مشکی سفید مجهز است. کنسول مرکزی دستخوش تغییراتی شده و کلیدهای کنترلی سیستم تهویه به آن انتقال یافته اند. این کنسول در دو رنگ مشکی پیانویی و سفید روشن قابل سفارش است.
تویوتا پریوس 2019

تویوتا پریوس 2019

در سوی دیگر، سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا پریوس نیز به روز شده است. سبک جدید طراحی این سیستم، بازگشتی به گذشته دارد و شاهد استفاده از حجم زیادی دکمه در دو طرف صفحه نمایش هستیم که برای کنترل قسمت های مختلف استفاده می شوند. سیستم سرگرمی تویوتا پریوس، هم اکنون به صورت استاندارد سیستم رهیاب ماهواره ای را ارایه می دهد و سیستم صوتی آن با ده بلندگو، برای گوش دادن به موسیقی، کافی به نظر می رسد. برای کاربران آیفون، ابزار Siri voice و برای کاربران اندروید، ابزار Miracast در نظر گرفته شده تا بتوانند ارتباط بین گوشی ها و سیستم سرگرمی را برقرار سازند. اندروید اتو و اپل کارپلی همچنان پشتیبانی نمی شوند و بسیاری این تصمیم تویوتا را، انتخابی درست می دانند. سایر ویژگی های کابین استاندارد عبارتند از: شارژر تلفن همراه، سیستم کنترل تهویه تک منطقه ای و سیستم استارت بدون کلید.
در Prius i-Tech، که تیپ بالاتر و مجهز تر از تویوتا پریوس است، به مالک اجازه مشاهده و تغییر تنظیمات صندلی ها، سیستم نظارت نقاط کور، سیستم هشدار علایم ترافیکی، تنظیمات اثاثیه داخلی، و چرخ ها را از درون خودرو را می دهد. تویوتا پریوس 2019، مجهز به یک پیشرانه ترکیبی حاصل از موتور بنزینی 1.8 لیتری و موتور الکتریکی است و در نهایت قدرت خود در حالت ترکیبی، 120 اسب بخار قدرت و 142 نیوتون متر گشتاور را ارایه میدهد. مصرف این سدان هیبریدی، 4.3 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر است. تا کنون دو تیپ پایه و Prius i-Tech عرضه شده که در زیر قیمت هر تیپ را می توانید مشاهده کنید. قیمت هر دلار استرالیا در زمان نگارش این مقاله، حدود نه هزار تومان است.
Toyota Prius hatch - $36,590
Toyota Prius i-Tech hatch - $44,050

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد