موضوعات داغ

نتایج عجیب و غریب بررسی مصرف سوخت مدل 4 سیلندر شورولت سیلورادو + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در بین وانت های بزرگ آمریکایی شورولت سیلورادو فعلا تنها مدلی است که با موتور 4 سیلندر نیز می توانید آن را خریداری کنید. مدل نیم تن سیلورادو به یک موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 472 نیوتون متر مجهز است. این اعداد بسیار خوب هستند اما در کلاس وانت های مثل سیلورادو اکثر موتورها حدود 1000 نیوتون متر گشتاور دارند و می توانند یک هواپیما را یدک بکشند سیلورادو 4 سیلندر باید به خوبی خود را اثبات کند تا پذیرفته شود.
به تازگی تیمی در آمریکا تصمیم گرفته اند تا مدل دو کابین 4 سیلندر سیلورادو با سیستم چهارچرخ محرک را تست کنند. برای این منظور تریلری با 3020 کیلوگرم وزن پشت آن بسته شد که تنها کمی از توان یدک کشی 3039 کیوگرمی مدل 4 سیلندر سبک تر بود. این عدد البته برای شورولت سیلورادو عدد زیادی نیست چون مدل متوسط شورولت کلورادو نیز می تواند 3170 کیلوگرم یدک کشی کند که البته موتور V6 دارد. فورد رنجر نیز با موتور 4 سیلندر خود توانایی یدک کشی 3400 کیلوگرم بار را دارد.
شورولت البته ادعا می کند که موتورهای 4 سیلندر مصرف سوخت کمی دارند اما سازمان EPA با این مساله مخالف است و معتقد است موتورهای کوچک تر زیر فشار مصرف بسیار بالایی دارند.

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو

برای این منظور تیم تست سیلورادو تصمیم گرفت تا یک تست مصرف سوخت نیز با حداکثر بار را در یک مسیر کوهستانی به طور 8 مایل و با شیب 7 درصد انجام دهد. ارتفاع از سطح دریای منطقه نیز 11158 پا بود. قرار شد تست در دو مرحله انجام شود. در یک مرحله هنگام بالا رفتن از شیب توان کششی موتور و مصرف سوخت آن تست شد و در پایین آمدن نیز توان ترمز موتور و قابلیت کاهش سرعت خودرو تست شد.

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو

در مرحله ی پایین آمدن شورولت سیلورادو 4 سیلندر از نظر ترمز موتوری قابلیت خوبی داشت و تنها 8 بار نیاز به استفاده از پدال ترمز احساس شد. اما ماجرا در مسیر رفت چندان به سود شورولت نبود. چون با بر جای گذاشتن مصرف سوخت حدود 60 لیتر در هر 100 کیلومتر باید آن را در جای مابین موتور V6 اکوبوست فورد و موتور V8 فورد F-150 قرار دهیم. به این ترتیب ثابت شد در شرایط حداکثر بار این موتورهای کوچک اصلا کم مصرف نیستند. در ادامه برای اطلاعات بیشتر ویدیو زیر را ببینید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد