موضوعات داغ

ثابت بودن قیمت روغن موتور از شهریور سال جاری

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هر ساله در ماه‌های پایانی سال با افزایش سفرها با خودروهای شخصی میزان مراجعه به تعمیرگاه‌ها و تعویض روغنی‌ها افزایش می‌یابد و این موضوع همواره باعث افزایش قیمت روغن موتور می‌شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، در سال‌های گذشته بهانه افزایش قیمت روغن موتور، افزایش هزینه‌های تولید و مواد اولیه بوده، اما به گفته داوود سعادتی‌نژاد رئیس اتحادیه روغن و لاستیک آخرین افزایش قیمت روغن موتور مربوط به شهریور سال جاری بوده است. همچنین وی می‌گوید که در سال جاری قیمت روغن موتور به واسطه نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه، مانند همه کالاهای دیگر افزایش پیدا کرده است. با بررسی میدانی مشخص می‌شود که هزینه تعویض روغن پراید در انتهای سال گذشته حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان بوده که در میانه سال جاری به ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. بر اساس گفته‌های رئیس اتحادیه روغن و لاستیک، محصولات روغنی و لاستیک طبق قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شود و کمبودی در بازار وجود ندارد.
سعادتی‌نژاد درباره نظارت بر بازار نیز گفت: بازار روغن و لاستیک از سوی دستگاه‌های مرتبط به صورت دائم نظارت و بازرسی می‌شود. همچنین با حمایت‌های صورت گرفته نیازی به واردات نداریم و فقط برخی از محصولات لاستیک خودرو که تولید داخل جوابگوی آن نیست، واردات انجام می‌دهیم.
وی در پایان گفت:در اواسط امسال ۱۰ درصد به نرخ دستمزد اضافه شده و تا الان نرخ جدیدی اعلام نشده است. همچنین تمام خدمات ارائه شده در واحدهای صنفی بر اساس نرخ مصوب بوده و واحدهای صنفی موظف هستند فاکتور فروش و خدمات ارائه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد