موضوعات داغ

طرح دریافت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها از امروز + نحوه پرداخت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: از اولین ساعت روز 28 اسفند دریافت عوارض از چهار آزادراه‌ منتهی به پایتخت تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: در روش سنتی مردم مدت زیادی در ترافیک معطل می‌شدند و علاوه بر تحمیل هزینه بر آنان خطر تصادف نیز افزایش پیدا می‌کرد. در روش دریافت الکترونیکی عوارض، پلاک خودروها هنگام عبور از گیت‌های مجهز به دوربین، با سامانه‌ای که توسط کنسرسیومی از بخش خصوصی برای الکترونیکی شدن عوارض تشکیل شده منتقل می‌شود و سرنشینان می‌توانند با انتخاب روش‌های مختلف عوارض خود را بدون توقف پرداخت کنند.
خادمی درباره روش‌های دیگر پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بیان داشت: شهروندان می‌توانند با اتصال پلاک خودرو به سیمکارت تلفن همراه یا حساب بانکی، پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی بانک‌های مختلف و پرداخت از طریق کیف پول الکترونیکی، عوارض خود را پرداخت کنند. همچنین شهروندان می‌توانند در توقفگاه‌های بین راهی از طریق خودپرداز عوارض آزادراهی شهرهای مبدا و مقصد خود را پرداخت کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر مالکان خودرو اقدام به پرداخت عوارض خود در زمان مقرر نکنند، پلیس راهور با ارسال پیامک اخطار آنها را ملزم به پرداخت می‌کند و در صورت عدم پرداخت مبلغ 30 هزار تومان جریمه خواهند شد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر 28 آزادراه در حال بهره برداری در کشور وجود دارد و بزودی و تا پایان تیر 98 این سامانه در همه آزادره‌ها اجرایی خواهد شد و مسافران برای پرداخت عوارض هیچ توقفی نخواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد