موضوعات داغ

ثابت ماندن قیمت سی ان جی تا 5 سال آینده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حمید قاسمی ده‌چشمه مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک نشست خبری اظهار داشت: در طرح صدور گواهینامه سلامت نیمی از هزینه‌های تعمیر و تعویض مخازن سیستم سوخت رسانی خودروهای دوگانه سوز بر عهده دولت است.
به گزارش خودرو بانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: در فرآیند صدور گواهینامه سلامت سیستم سوخت رسانی، این گواهینامه باید به تایید مسئول کارگاه و ناظران سازمان ملی استاندارد برسد و در صورت نیاز به تعمیر و تعویض، قطعات مجاز و استاندارد جایگزین خواهد شد. وی در ادامه افزود: در این طرح دستگاه‌هایی نظیر وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد همکاری می‌کنند. همچنین QR کد تولید شده در این فرآیند در اختیار سامانه‌های پلیس راهور و سیمفا قرار می‌گیرد و این خودرو از لحاظ سامانه سوخت مجاز و سالم محسوب می‌شود.
قاسمی ده‌چشمه با اشاره به پرداخت وام تا سقف 4 میلیون تومان برای خودروهای عمومی، ادامه داد: خودروهایی که فاقد گواهینامه سلامت سیستم سوخت رسان باشند از دی ماه سال آینده نمی‌توانند در جایگاه‌های سی‌ان‌جی سوخت گیری کنند.
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتیبا اشاره به افزایش قیمت 10 درصدی سی‌ان‌جی درخرداد سال آینده بیان داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت قیمت سی‌ان‌جی تا 5 سال آینده ثابت خواهد ماند. وی با اشاره به مزایای سوخت سی‌ان‌جی گفت: در حال حاضر 4 میلیون و 300 هزار خودروی دوگانه سوز در کشور وجود دارد. وزارت نفت نیز با مشارکت بخش خصوصی 2 هزار و 490 ایستگاه گاز رسانی ایجاد کرده و برنامه ایجاد 2 هزار 600 ایستگاه سی‌ان‌جی که تعهد وزارت نفت است تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.
لازم به ذکر است که هیات دولت در جلسه 12 اسفند 97 مصوب کرد به منظور هوشمند سازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی و تامین منابع مالی الزامات ایمنی و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با سوخت سی‌ان‌جی، نرخ گاز از ابتدای خرداد 98 از 414 تومان به 453 تومان در هر متر مکعب افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/1
انشاالله که همینطوره. شما راست میگید. تا 5 سال ثابت میمونه. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ