موضوعات داغ

کم مصرف ترین خودروهای غیرهیبریدی/ الکتریکی در سال 2019

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای داشتن یک اتومبیل کم مصرف، نیاز دارید تا خودروی هیبریدی خریداری کنید و یا برای اینکه نیازی به سوخت‌های فسیلی نداشته باشید، می‌توانید یک اتومبیل کاملا الکتریکی خریداری کنید که در چند سال گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و محدوده حرکت آنان به مرز قابل قبولی رسیده است، اما همانطور که می‌دانید، خرید ماشین‌های هیبریدی و یا الکتریکی نیاز به پرداخت هزینه بالاتری خواهد داشت، این درحالیست که خودروهای استاندارد بنزینی هم وجود دارند که با پرداخت هزینه کمتر از ماشین‌های هیبریدی و یا الکتریکی، می‌توانند مصرف سوخت پایین برای کارکرد 100 کیلومتر خود داشته باشند که 10 خودروی مدل 2019 را مورد بررسی قرار می‌دهیم که در بین کم مصرف ترین خودروهای غیرهیبریدی/ الکتریکی قرار گرفته اند.

10- کیا فورت FE
در لیست 10 گانه کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی، در جایگاه دهم به خودروی 17 هزار و 790 دلاری خواهیم رسید که طبق ادعای شرکت خودروسازی کیا، می‌تواند برای کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.5 لیتری و همچنین برای کارکرد خود در بزرگراه، مصرف سوخت 5.7 لیتری داشته باشد که با ترکیب این دو، مصرف سوخت حدودا 6.72 لیتر برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل به صورت ترکیبی بدست می‌آید.

کیا فورت FE

کیا فورت FE



9- جگوار XF دیزلی
جگوار XF دیزلی، اتومبیل زیبای جگوار با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری هم در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای دیزلی دیده می‌شود که برای کارکرد 100 کیلومتر خود در مسیرهای شهری، مصرف سوخت 6.72 لیتری دارد و برای کارکرد خود در مسیرهای بیرون از شهر، مصرف سوخت 5.7 لیتری عنوان شده است که به صورت ترکیبی، به رقم قابل توجه 7.5 لیتر خواهد رسید. در ادامه گفتنی است که برای خرید این اتومبیل در مدل‌های پایه خود، مشتریان نیاز دارند که قیمت 56 هزار و 485 دلاری پرداخت کنند.

 جگوار XF دیزلی

جگوار XF دیزلی



8- هیوندای النترا Eco
با خرید هیوندای النترا Eco، می‌توانید کم مصرف‌ترین نسخه را خریداری کنید که در کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.35 لیتری دارد، این درحالیست که مصرف سوخت اتومبیل در مسیرهای خارج از جاده به 5.8 لیتر رسیده است. نسخه Eco از سوی کمپانی خودروسازی هیوندای به قیمت 21 هزار و 50 دلار عرضه می‌شود.

هیوندای النترا Eco

هیوندای النترا Eco



7- تویوتا یاریس سدان
تویوتا یاریس سدان به عنوان یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی تویوتا معرفی شده است. نسخه سدان تویوتا یاریس با پیشرانه اقتصادی 1.5 لیتری چهار سیلندر 106 اسب بخاری، می‌تواند مصرف سوخت 7.35 لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت 5.8 لیتری در بزرگراه داشته باشد و مشتریان می توانند با پرداخت هزینه 15 هزار و 450 دلاری صاحب آن شوند.

تویوتا یاریس سدان

تویوتا یاریس سدان



6- هوندا فیت
بعد از تویوتا یارس سدان، بار دیگر به یک خودروی ژاپنی خواهیم رسید که با هزینه اقتصادی 16 هزار و 190 دلاری در مدل‌های پایه خود قابل خرید است. در خصوص هوندا فیت به عنوان یکی دیگر از ژاپنی های لیست کم مصرف ترین خودروهای غیرهیبریدی/ الکتریکی، خوب است بدانید که مصرف سوخت 7.1 لیتری در مسیرهای شهری و همچنین مصرف سوخت 5.8 لیتری در مسیرهای خارج از شهر دارد که در مجموع باعث شده تا مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتری بدست آید.

هوندا فیت

هوندا فیت



5- جگوار XE دیزلی
در بین 5 خودروی کم مصرف غیر هیبریدی/ الکتریکی که هم شامل موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی می شود، در جایگاه پنجم به خودروی جذاب لوکس انگلستانی خواهیم رسید که طبق ادعای شرکت خودروسازی جگوار و با سود جستن از یک موتور 2 لیتری دیزلی، می‌تواند برای کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.3 لیتری و همچنین برای کارکرد خود در بزرگراه مصرف سوخت 5.6 لیتری داشته باشد، این درحالیست که برای داشتن یکی از مدل‌های جگوار XE دیزلی نیاز به پرداخت هزینه 38 هزار و 515 دلاری خواهد داشت که در مقایسه با جگوار XF دیزلی قیمتی مقرون به صرفه تر خواهد داشت.

جگوار XE دیزلی

جگوار XE دیزلی



4- هوندا سیویک سدان
سیویک سدان، اتومبیل جذاب و پرفروش کمپانی خودروسازی هوندا با پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر هم در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای غیرهیبریدی/ الکتریکی دیده می‌شود که برای کارکرد 100 کیلومتر خود در مسیرهای شهری، مصرف سوخت 7.3 لیتری دارد و برای کارکرد خود در مسیرهای بیرون از شهر، مصرف سوخت 5.6 لیتری عنوان شده است که به صورت ترکیبی، به رقم قابل توجه 6.5 لیتر خواهد رسید. در ادامه گفتنی است که برای خرید این اتومبیل در مدل‌های پایه خود، مشتریان نیاز دارند که قیمت 19 هزار و 450 دلاری پرداخت کنند.

هوندا سیویک سدان

هوندا سیویک سدان



3- تویوتا کرولا هاچ بک
با خرید تویوتا کرولا هاچ بک با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر 168 اسب بخاری، می‌توانید کم مصرف‌ترین نسخه را خریداری کنید که در کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.3 لیتری خواهد داشت، این درحالیست که مصرف سوخت اتومبیل در مسیرهای خارج از جاده به عدد 5.6 لیتر رسیده و باعث می‌شود تا مصرف سوخت ترکیبی اتومبیل در کارکرد 100 کیلومتر، به چیزی حدود 6.5 لیتر برسد. گفتنی است که برای داشتن این خودروی هاچ بک کم مصرف، نیاز به پرداخت هزینه 19 هزار و 990 دلاری خواهد بود.

تویوتا کرولا هاچ بک

تویوتا کرولا هاچ بک



2- شورلت کروز سدان دیزلی
تا به اینجای کار اکثر خودروها آسیایی بودند، اما در جایگاه دوم لیست خودروهای کم مصرف غیرهیبریدی/ الکتریکی به تنها خودروی آمریکایی لیست خواهیم رسید و آن هم "شورلت کروز سدان دیزلی" خواهد بود که طبق اعلام شرکت خودروسازی شورلت، مصرف سوخت 7.5 لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت 4.8 لیتری در بزرگراه داشته باشد که به صورت ترکیبی، مصرف سوخت 6.3 لیتری بدست آمده است. در ادامه گفتنی است که برای داشتن مدل‌های پایه اتومبیل در بازار آمریکا، نیاز به پرداخت قیمت 25 هزار و 260 دلار خواهید داشت.

شورلت کروز سدان دیزلی

شورلت کروز سدان دیزلی



1- میتسوبیشی میراژ
در آخر لیست هم به خودروی هاچ بک "میتسوبیشی میراژ" با قیمت پایه 13 هزار و 795 دلار خواهیم رسید که در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای غیر هیبریدی/ الکتریکی، به عنوان کم مصرف‌ترین اتومبیل بنزینی معرفی شده است که با سود جستن از یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری با جعبه دنده اتوماتیک CVT، می‌تواند مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتری داشته باشد که از مصرف شهری 6.3 لیتر و همچنین مصرف سوخت 5.4 لیتری در بزرگراه بدست آمده است. جالب است بدانید که سال گذشته هم خودروی هاچ بک "میتسوبیشی میراژ" توانست عنوان کم مصرف ترین خودروی غیرهیبریدی/ الکتریکی را دریافت کند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/8
حالا لقب بیمصرف ترین خودرو 2019 هم میرسه به پراید دو قرونی با موتور 1300 سی سی با قدرت 70 خر بی بخار که تو جاده 8 میسوزه و تو شهر 9 و 10 شما می‌توانید این فرقون رو به قیمت 3500 دلار فقط در ایران سوار بشین...
1398/1/8
اینجا هم مونتاژ کاران بی مسئولیت داخلی را حمایت می کنند
تا خودروهای هشت سوپاپ قدیمی و بی کیفیت هشت سوپاپ
را تولید کنند که بالای ده لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف سوخت دارند!!