موضوعات داغ

تسلا مدل Y ، سریع ترین، امن ترین کراس اوور جهان خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ساخت خودروهای برقی، همواره از نظر امنیتی یک چالش برای خودروسازان بوده و از زمان معرفی تسلا مدل S ، شاهد آن بوده ایم که این شرکت آمریکایی موفق شده تا قابل اطمینان ترین خودرو الکتریکی را تولید نماید. این روند با ساخت تسلا مدل 3 ارتقا پیدا کرد و این خودرو، در تست های ایمنی موسسه NHTSA بالاترین سطح نمرات را دریافت کند. تسلا مدل X نیز به طور مشابه، نمرات بسیار خوبی را کسب نمود. در زیر می توانید ببینید هر کدام از تولیدات پیشین تسلا، در آزمون های ایمنی چه نمره ای کسب کرده اند.
رتبه محصولات تسلا در آزمون ایمنی

رتبه محصولات تسلا در آزمون ایمنی

هنوز مشخص نیست خودرو جدید این شرکت، یعنی تسلا مدل Y در چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد، اما پیش بینی می شود سطح ایمنی آن 2 یا 3 باشد. تسلا مدل Y قطعا از مدل X امن تر خواهد بود، اما باید منتظر نتایج آزمون های ایمنی باشیم تا ببینیم آیا این کراس اوور می تواند از تسلا مدل S امن تر باشد یا خیر. با توجه به نمودارهای بالا، و اینکه تسلا مدل Y بر اساس مدل 3 توسعه یافته، و همچنین ایلان ماسک در سخنرانی های خود تمرکز زیادی بر ایمنی داشته، منتقدان به ایمنی این خودرو خوش بین هستند.
اما ایمنی تنها نکته قوت محصولات تسلا نیست و این شرکت تمایل زیادی دارد تا خودروهایش، سریع ترین باشند. تسلا مدل S پس از عرضه به دیگران ثابت کرد که این شرکت آمریکایی، می تواند سریع ترین وسایل نقلیه را در جهان تولید کند. تسلا مدل S همچنان سریع ترین سدان بازار جهانی به شمار می رود. تسلا مدل X نیز در بسیاری از درگ ها توانست ابرخودروهای جهان را شکست دهد و از این نظر قدرتمند ظاهر شود. تسلا مدل 3 نیز از نظر سرعت و شتاب، رتبه اول کلاس خود است.
تسلا مدل Y

تسلا مدل Y

این سابقه خوب، انتظارات را از تسلا مدل Y بالا برده و به گفته این شرکت، تیپ Long Range RWD از این خودرو، می تواند در زمانی 5.5 ثانیه ای به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از آنجایی که قیمت این کراس اوور حدود 47 هزار دلار خواهد بود، باید شاهد فروپاشی بازار کراس اوورهای کمتر از 50 هزار دلار، پس از عرضه تسلا مدل Y باشیم. با جستجو در اینترنت، خواهید فهمید که هیچ کراس اوور کمتر از 50 هزار دلار در بازار یافت نمی شود که شتاب صفر تا صد 5.5 ثانیه ای داشته باشد. مدل گران تر، که چهار هزار دلار قیمت بیشتری داشته و Long Range AWDنام دارد، شتاب بیشتری داشته و در 4.8 ثانیه می تواند به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نزدیک ترین کراس اوور یا SUV که می تواند با تسلا مدل Y رقابت کند، جیپ گرند چروکی ترک هاوک است که 86 هزار دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد