موضوعات داغ

راهکار ولوو برای مقابله با رانندگی در مستی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ولوو پیشتاز ایمنی در ساخت خودرو بوده و خودروهای ساخت این شرکت، به بهره مند بودن از ایمنی بالا شهرت دارند. تلاش این شرکت برای ایمن تر کردن خودروهایش، بی وقفه ادامه دارد و در آخرین بخش از این تلاش ها، ولوو خودروهای خود را به دوربین هایی مجهز خواهد کرد که همواره میزان الکل خون راننده را تحت نظر داشته و از رانندگی وی، در حالت مستی خودداری کنند. به گفته ولوو، سه عامل اصلی تصادف در جاده، سرعت، حواس پرتی و عدم هوشیاری ناشی از مصرف مواد روان گردان یا الکل هستند.
این شرکت سوئدی نخست به مساله سرعت پرداخته است. مطابق اعلام ولوو، در تولیدات جدید، سرعت تمامی خودروهای این شرکت به صورت الکترونیکی به 180 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد.

سیستم ایمنی ولوو

سیستم ایمنی ولوو

برای مقابله با دو مشکل دیگر، ولوو اقدام به نصب دوربین هایی درون خودرو کرده که این دوربین ها، بدون توقف راننده را تحت نظر می گیرند. این دوربین ها با تحت نظر گرفتن راننده، در صورتی که اقدامات مخاطره آمیز را از سوی او مشاهده کنند، واکنش مناسب را نشان خواهند داد. برای مثال اگر راننده مدت زمان زیادی را با چشم بسته رانندگی کند یا اینکه فرمان را به طور کامل در کنترل خود نداشته باشد، یا اینکه به صورت مارپیچ رانندگی کند یا زمان واکنش های او به مخاطرات بیرونی، بیش از حد به طول بیانجامد.در این شرایط، خودرو به طور اتوماتیک سرعت را کاهش می دهد، با سرویس خدمات ولوو تماس می گیرد و در نهایت در بخش ایمن جاده یا خیابان، پارک خواهد کرد.
ولوو برای اینکارش، به آمار منتشر شده از سوی وزارت راه بسیاری از کشورها استناد می کند. برای مثال، مطابق آمار منتشر شده از وزارت ترابری نیوزیلند، رانندگانی که تحت تاثیر مصرف مواد مخدر یا الکل هستند، عامل اصلی ایجاد 29 درصد از تصادفات جاده ای در این کشور هستند. کوبی دوگن، مدیر عامل شعبه ولوو در نیوزیلند، اعلام کرد که ولووهای عرضه شده در این کشور، بزودی به این سطح از تجهیزات مجهز خواهند شد و احتمال استفاده از فناوری های بیشتر، برای افزایش ایمنی خودروها، در آینده وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد