موضوعات داغ

چرت بهاری بازار خودرو؛ از رکود تا پیش‌بینی پراید 37 میلیونی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته فعالان بازار خودرو در روزهای بعد از تعطیلات سال جدید نیز وضعیت بازار خودرو تغییر نکرده و شاهد استمرار رکود این بازار هستیم. در سال جدید خودروها تقریبا با قیمتی مشابه روزهای پایانی سال گذشته ارائه شده و همچنان خبری از مشتری نیست.
در صورتی که رکود بازار خودرو همچنان ادامه یابد و فروشندگان خودروها موفق به یافتن مشتری برای خودروهای خود نشوند کاهش قیمت خودرو امری دور از انتظار نیست.
باید به این نکته توجه کرد که در شرایط فعلی و با توجه به پیش فروش های تحویل فوری که در اسفند ماه سال گذشته صورت گرفته انتظار می رود که دعوتنامه های ارسال شده خودروهای مذکور سبب تعدیل بیشتر قیمت ها و حفظ ثبات بازار خودرو شود.
البته بنا به گفته های رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تنها ایران خودرو است که برخی از خودروهای پیش فروش شده را به مشتریان خود تحویل داده است و سایپا هنوز در سال جدید در این زمینه اقدام نکرده است.
سعید مؤتمنی در خصوص حفظ ثبات بازار خودرو و تعدیل قیمت خودرو نیز توضیح داد که اگر مشابه اسفندماه سال گذشته همچنان شاهد عرضه خودرو باشیم امید برای بهبود شرایط بازار خودرو و کاهش قیمت خودروها وجود دارد. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در کنار عرضه خودرو توسط خودروسازان، اگر در بازار آزاد نیز رکود ادامه یابد فروشندگان ناچار اند که برای یافتن مشتری قیمت خودروها را کاهش دهند.
در خصوص قیمت خودروها در بازار آزاد در حال حاضر خانواده پراید بر حسب مدل برچسب های قیمتی بین 45 تا 40 میلیون تومان را به خود اختصاص داده اند.
قیمت مدل معمولی ساندرو و مدل استپ وی در بازار آزاد 135 و 147 میلیون تومان است و تندر 90 پلاس دنده ای نیز با قیمت 113 میلیون تومان داد و ستد می شود. مدل اتوماتیک این خودرو برچسب قیمتی 133 میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است.
سمند EF7 و مدل ال ایکس نیز با قیمت های حدودی 74 و 72 میلیون تومان در بازار داد و ستد می شوند.
خانواده پژو نیز در مدل های 405 با قیمت 68 میلیون تومان، 206 تیپ 2، تیپ 5 و صندوق‌دار مدل V8 به ترتیب با قیمت های 72 و 86 و 87 میلیون تومان و 207 دنده دستی و اتومات با قیمت های 103 و 114 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.
به عقیده کارشناسان بازار خودرو در صورتی که رکود فعلی بازار ادامه یافته و عرضه خودرو به بازار نیز افزایش یابد خودروسازان ناچار اند که قیمت کارخانه ای خودروها را کاهش دهند. به عنوان نمونه فروش پراید با قیمت 37 میلیون تومان امری دور از انتظار به نظر نمی رسد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/20
با این وضع بازار به طور قطع کاهش قیمت شدیدی برای خودروهای داخلی اتفاق میفته که این کاهش قیمت برای خودروهای خارجی شدیدتر اتفاق خواهد افتاد
1398/1/20
اشتباه میکنی دوست عزیز... با این وضع تحریمهای جدید و افزایش قیمت ارز و کاهش تولید خودروهای داخلی و ممنوعیت ورود خارجی ها اگر افزایش قیمت نداشته باشیم، بلاشک کاهش قیمت هم نخواهد داشت و در خوشبینانه ترین حالت در همین حدود ثابت خواهد ماند...
1398/1/20
اخ جووووون پراید میشه 37 ملیووووووووووون همه مشکلاتمونم حل میشه ...... فقط میشه گفت چقدر بدبختیم ...ببخشید خاااااک برسرمون
1398/1/20
نه بازار راکد میشه نه پراید ۳۷ تومن.آماده باشید برای پراید ۵۰میلیونی
1398/1/21
تا دو سه سال پیش خیابونهای شهر ماه پر بود از ماشینهای خارجی ...حالا همه شون جاشونو دادن به پیکان و پراید ...دل آدم سیاه میشه از زندگی...شهرشما ها هم همینجوریه؟