موضوعات داغ

شرط 11 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان برای فعالیت در سال 98

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا گردهمایی قطعه‌سازان خودرو کشور با موضوع چشم‌انداز صنعت قطعه‌سازی در سال ۹۸، فرصت‌ها و چالش‌ها با حضور وزیر صمت، اعضای انجمن قطعه‌سازان، نمایندگان مجلس و مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین برگزار شده بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور در این گردهمایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت قطعه‌سازی در سال گذشته، چهار خواسته از وزارت صمت در زمینه معافیت از مالیات و بیمه، تعیین تکلیف وضعیت قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد کانال ارزی مطمئن و تسریع در پرداخت تسهیلات را مطرح کرد.
مازیار بیگلو در این گردهمایی درباره وضعیت صنعت قطعه‌سازی در سال گذشته بیان داشت: سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت قطعه‌سازی کشور رقم خورد. حتی قبل از شروع تحریم‌ها نیز شرایط تولید در این بخش سخت بود. وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه این صنعت ۲ و نیم برابر شد و با وجود مخالفت شورای رقابت برای افزایش قیمت‌ها، صنعت قطعه‌سازی متحمل زیانی در حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان شده است. به عبارت دیگر در شرایط فعلی چاره ای جز ارائه تسهیلاتی به این میزان برای ادامه فعالیت صنایع خودروسازی کشور وجود ندارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/26
عجب اشتهایی! اقا ما یک پیشنهاد داریم کل مملکت را بدید به این دو لگن مونتاژ کن مافیایی و شاخه های به ظاهر قطعه سازشون. گور پدر کارمند و کارگر و مردم عادی که پدرشون برای چندرغاز درمیاد.
1398/1/26
نسازین ناراحت میشیم نکنید این کارها رو با ما ؟!!! میشه بی زحمت تعطیل کنید برید دنبال کارتون و پول بیت المال رو هدر ندین ؟