موضوعات داغ

احتمال آزادسازی واردات خودرو چقدر است؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات خودرو در صورتی آزاد خواهد شد که موجودی ارزی کشورمان قابل قبول باشد اگر کمبود منابع ارزی وجود داشته باشد به احتمال زیاد ممنوعیت واردات خودرو همچنان ادامه خواهد داشت. صدور مجوز برای واردات خودرو برای 6 ماهه نخست سال جاری بعید به نظر می رسد.
به نقل از گسترش نیوز، رضیان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی خصوص کاهش قیمت خودرو توضیح داد که به صورت کلی قیمت تمامی کالاها وابسته به نرخ ارز است و قیمت خودرو نیز از این مقوله خارج نیست. تا زمانی که قیمت ارز کاهش نداشته باشد در زمینه خودرو نیز کاهشی تجربه نخواهیم کرد و همه چیز به شدت به این مسئله وابسته شده است.
وی در خصوص خودروهای موجود در گمرکات کشور نیز عنوان کرد که طبق قول های داده شده قرار است تا اردیبهشت ماه ترخیص خودروها صورت بگیرد و امید می رود که مشکلات موجود بر سر راه ترخیص خودروها مثل مسائل پیرامون تعرفه ها هرچه زودتر رفع شده و قول های داده شده عملیاتی شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص قیمت گذاری خودرو ها بر مبنای فرمول 5 درصد زیر حاشیه بازار نیز توضیح داد که قیمت های فعلی بازار آزاد خودرو کاذب بوده و حاشیه بازار را در حال حاضر نظام عرضه و تقاضا تعیین نمی کند و دلالان در این وضعیت بسیار دخیل اند. استفاده از این فرمول بسیار فساد آور بوده و ظلم به مصرف کننده است. در شرایط فعلی حتی با در نظر گرفتن قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خودروها همچنان گران تر از حالت واقعی است.
وی در انتها در خصوص رونق تولید نیز گفت افزایش تولید با برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان صورت خواهد پذیرفت. اگر متولیان امر نه در فضای شعاری بلکه در عمل مشکلات تولیدکنندگان از جمله بحث‌های مرتبط با نقدینگی، مشکلات بانکی و سود بانکی را برطرف کنند شاهد شکوفایی تولید خواهیم بود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/22
جک بود؟این اصلا سوال داشت؟موقعی که تحریما اینقدر نبود هم کمبود ارز داشتیم که واردات ممنوع بود؟وقتی شما میتونی یه پراید با بدترین جنس بدی 50 میلیون و مردم احمق صف بکشن چرا باید وارداتو ازاد کنی؟!! کدوم عقلی چنین چیزی رو میپذیره؟
1398/1/22
مشکل اینجاست ک وقتی دلار به 19هزارتومنم رسید ماشین از این ارزون تر بود الان که دلار پایینه چرا قیمتا اینقدر زیاد و سلیقه ایه؟؟
در ضمن بنظر من اگه خودرو های کارکرده دوساله به کشور وارد بشه قیمت تمام و در نتیجه میزان ارز خارج شده از کشور به مراتب کم تر خواهد شد.
1398/1/26
اگر مسئولین بویی از شرف برده بودند این وضع بازار خودرو نبود.
خدا لعنت کنه هر چی دزد و کلاهبرداره که شدن مسئول اقتصادی مردم.
مردم دارن له میشن بی آبروها...