موضوعات داغ

مرسدس GLB معرفی شد؛ کراس اوور فوق کاربردی ژرمن ها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی مرسدس بنز دو خودروی شاسی بلند GLA و همچنین GLC را برای سال ها تولید و عرضه کرده است، اما حالا شرکت خودروسازی مرسدس بنز به فکر پرکردن خلاء بین این دو برند افتاده است و به همین منظور در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین در روزهای گذشته، نسخه کانسپت مرسدس بنز GLB را معرفی کرده است که دلیل اصلی آن می تواند اقدام "بی ام و" برای طراحی و ساخت شاسی بلند X2 و پرکردن خلاء برندهای قبل از X3 باشد.
نسخه معرفی شده در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین به همراه ویژگی های آفرودی ظاهر شده است و در واقع یک نسخه فرعی از مرسدس بنز GLB استاندارد به شمار می آید که هنوز معرفی نشده است! اما بدون شک نسخه استاندارد مرسدس بنز GLB شباهت نزدیکی به نسخه آفرودی این خودرو خواهد داشت و تغییرات اصلی زمانی اعمال خواهد شد که شرکت خودروسازی مرسدس بنز نسخه نهایی و آماده برای تولید آن را معرفی کند و این احتمال وجود دارد که در سال آینده شاهد راه اندازی آن توسط مرسدس بنز باشیم.

مرسدس GLB معرفی شد

مرسدس GLB معرفی شد


موضوع جالبی که در این خبر می توانیم به آن اشاره کنیم، جزییات فنی اتومبیل خواهد بود که باوجود کانسپت بودن خودروی شاسی بلند مرسدس بنز GLB از سوی شرکت سازنده ارائه شده است. در اولین قدم می توانیم به طول کلی 4.62 متری اتومبیل اشاره کنیم که باعث شده فاصله بین دو محور 2.82 متری بدست آید و با احتساب این فاصله بین دو محور بسیار خوب، امکان حمل 7 سرنشین برای این خودرو فراهم شده است، هرچند ردیف سوم صندلی های اتومبیل مناسب افراد بزرگسال و بالغ نخواهد بود و تنها کودکان و نوجوان ها امکان استفاده بدون مشکل از آنان را خواهند داشت.
پیش بینی شرکت خودروسازی مرسدس بنز برای بخش مولد قدرت اتومبیل، در حال حاضر یک موتور بنزینی 2 لیتری توربوشارژر خواهد بود که امکان تولید 224 اسب بخار قدرت و یا 350 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی موتور هم یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه در کنار سیستم چهارچرخ محرک 4Motion پیش بینی شده است که امکان ارسال نیرو در حالت های مختلف را فراهم می کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/2
از نمای عقب طراحی بسیار کسل کننده از تیم طراحی مرسدس! سالهاست خلاقیت در دو کمپانی بزرگ و مطرح آلمانی (بنز و بی ام و) انگار مرده و هر سال شاهد فیس لیفت های جزئی و با تقریبا 90 درصد همون چهره های تکراری...