موضوعات داغ

بی وای دی S2 در شانگهای دیده شد، پسامدرنیسم در مقیاس کوچک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای الکتریکی دیگر محصولاتی گران و لوکس و ویژه قشر مرفه نیستند و در این سالها شاهد ارایه بسیاری از خودروهای الکتریکی ریز نقش بوده ایم که وظیفه توسعه استفاده از این خودروها را بر عهده دارند. بی وای دی به عنوان یکی از مطرح ترین سازندگان خودروهای الکتریکی در جهان، در نمایشگاه خودرو شانگهای با کراس اوور کوچک و الکتریکی بی وای دی S2 حضور پیدا کرده است تا پیشاپیش، فروش فوق العاده خود را به رخ رقیبان هموطن و خارجی خود بکشد. بی وای دی S2 شباهت های فراوانی با بی وای دی یوان دارد.
بی وای دی سبک خاصی از طراحی را پیگیری می کند که چهره اژدها یا دراگون فیس نامیده می شود، و این زبان طراحی در تولیدات اخیر این کمپانی دیده می شوند. بی وای دی S2 نیز به عنوان یکی از اعضای کوچک سبد محصولات این شرکت، از این چهره بهره برده است. سپر پرحجم در کنار جلو پنجره مشبک و بزرگ مشکی رنگ، اصلا شباهتی به محصولات آینده نگرانه الکتریکی ندارند و بی وای دی S2 بیشتر شبیه به یک کراس اوور بنزینی نسبتا خشن جلوه می کند. در نمای عقب نیز شاهد استفاده از چراغ های بزرگی هستیم که خشونت چهره جلو را ندارند، اما حس اسپرت بودن را به میزان کافی به بیننده القا می کنند. مشابه دیگر خودروهای الکتریکی بی وای دی، این شرکت از لوگو آبی در بی وای دی S2 استفاده کرده است. نمای جانبی نیز یک الهام گیری از مدل های قوی تر و گران تر، نظیر بی وای دی تانگ می باشد.
بی وای دی S2

بی وای دی S2

با توجه به آنکه بی وای دی S2 به هیچ عنوان محصولی لوکس محسوب نمی شود، با این حال این شرکت چینی توانسته ترکیب بندی مناسبی را برای داشبورد تدارک ببیند که به اندازه کافی مدرن است و ارگونومی مناسبی نیز دارد. در میانه داشبورد، یک صفحه نمایش 10.1 اینچی و مجهز به سیستم DiLink قرار گرفته که به صورت هوشمند عمل می کند. فرمان دی کات و مجموعه پشت آمپر تمام دیجیتالی، سندی دیگر بر طراحی جوان پسند و نوین این محصول هستند. بی وای دی تنها اعلام کرده است که موتور الکتریکی این خودرو 94 اسب بخار قدرت تولید می کند که مناسب فضاهای شهری خواهد بود. همچنین برد این خودرو 320 کیلومتر بوده و می تواند این مسافت را با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت طی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد