موضوعات داغ

چری تیگو 5x فیس لیفت در شانگهای رونمایی شد؛ خودرویی با شانس حضور در بازار ایران

عکس مطلب اول
چری تیگو 5x که از مدتها پیش قرار بود تحت نام ام وی ام X55 به بازار کشورمان عرضه شود، قبل از ورود به بازار کشورمان تحت جراحی زیبایی قرار گرفت و نمونه فیس لیفت آن در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 رونمایی شد. بنابراین انتظار می رود مدیران خودرو نمونه بروز شده آن را به بازار کشورمان ارایه دهد.
طراحی جلوپنجره خودرو تغییرات کوچکی داشته و چری سعی کرده تا این تیگو 5x را مشابه به پرچم دار خود، یعنی چری تیگو 8 طراحی کند و به همین منظور سبک جلوی خودرو کاملا بروز رسانی شده است. در قسمتی دیگر از نمای ظاهری، با الگو گیری از محصولاتی همچون نیسان جوک اسپرت یا تویوتا RAV4 که ظاهری ماجراجویانه دارند، چری با افزودن قطعات غیر هم رنگ با بدنه، روف رک ها و قطعات محافظ در کنار نوار کرومی جانبی، سعی داشته تا چنین شخصیتی را برای خودروی خود فراهم کند. خروجی های اگزوز دوگانه عقب که قسمتی از اسپویلر هستند نیز ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده اند. در حقیقت با نگاه به چری تیگو 5x ، یک کراس اوور بی آزار شهری را نمی بینیم که تنها برای پاسخ دادن به نیازهای خانوادگی ساخته شده است، بلکه با محصولی ماجراجویانه و جوان پسند روبرو هستیم که توان جذب مشتریان مختلف، از گروه های سنی مختلف را دارد و می تواند در محیط های خشن نیز کارایی خود را نشان دهد.

چری تیگو 5x

چری تیگو 5x

در داخل خودرو نیز چری دست به تغییرات متعددی زده تا داشبورد تیگو 5x را به محصولات روز دنیا نزدیک کند. گویا در مدتی که تحقیق و توسعه این خودرو در حال انجام بوده، سرعت تغییرات سبک در طراحی داشبورد خودرو بسیار سریع بوده است. استفاده از یک طرح نامتقارن برای دریچه های تهویه هوای داشبورد نیز نشان دهنده ذات اسپرت چری تیگو 5x هستند و یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ نه اینچی در میانه داشبورد خودنمایی می کند. با این حال پنل ابزار کنترلی تهویه هوا همچنان مکانیکی مانده و همانند دیگر محصولات این روزهای بازار، لمسی نشده است. در نگاه کلی، سبک طراحی مینیمال را می توان در جای جای کابین مشاهده کرد، چرا که دکمه های متعددی در کابین دیده نمی شوند و همان دکمه هایی که وجود دارند، از چشم بیننده پنهان مانده اند.

ام وی ام X55

ام وی ام X55

از نظر مشخصات فنی، چری تیگو 5x فیس لیفت پیشرانه و گیربکسی مشابه با چری تیگو 7 دارد که به عنوان گران ترین محصول چری در ایران عرضه می شود و گویا این شرکت چینی، دست از پیشرانه دو لیتری و گیربکس CVT کشیده است. برای قسمت موتور، همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر را داریم که قابلیت تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور را دارد. این پیشرانه تاکنون بر روی چری آریزو 5 توربو ، چری تیگو 7 و چری آریزو 6 نصب شده است و درک درستی از نحوه کارکرد آن وجود دارد. در قسمت گیربکس اما به جای جعبه دنده CVT ، چری از یک جعبه دنده دو کلاچه شش سرعته استفاده کرده که برای ترافیک شهری مناسب نیست، اما در سایر مواقع می تواند رانندگی هیجان انگیزی را برای راننده فراهم کند. همانند رسم کراس اوورهای چینی، چری تیگو 5x فیس لیفت نیز یک خودرو دیفرانسیل جلوست و لذا توانایی آفرود ندارد، اما با توجه به بروزرسانی هایی که در آن صورت گرفته و افزوده شدن محافظ های متعدد در اطراف بدنه، امکان عبور از مسیرهای ناهموار برای این کراس اوور کوچک وجود دارد.

چری تیگو 5x

چری تیگو 5x

خودروهای چری همواره از نظر ایمنی قابل اطمینان بوده اند و چری تیگو 5x فیس لیفت نیز از تجهیزات ایمنی همچون شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم نمایشگر میزان فشار باد تایرها و کروز کنترل برخوردار است. همچنین فرمان این خودرو برقی بوده که عملکرد نرم و روانی از آن انتظار می رود. با توجه به آنکه چری تیگو 5x فیس لیفت یک محصول میان رده است، توقع سطح بالایی از امکانات را نباید از آن داشت، اما ارایه مواردی همچون قابلیت اتصال تلفن همراه و بلوتوث به همراه سیستم صوتی راضی کننده و تریم مشکی رنگ، می تواند مشتری را راضی نگه دارد. مدیران خودرو در تلاش برای مونتاژ این خودروست و پس از ورود رسمی تیگو 5x به ایران، تست و بررسی چری تیگو 5x فیس لیفت را به صورت اختصاصی از خودروبانک مشاهده خواهید کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد