موضوعات داغ

نگاهی به قیمت چانگان CS35 در بازار، کراس چینی ریزنقش + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چانگان CS35 را می¬توان یکی از خودروهای چینی موفق در بازار دانست که از همان ابتدای ورود به بازار، به واسطه همکاری چانگان و فورد، مشتریان دیدی مثبت نسبت به آن داشتند و در پیش فروشهای ساپیا، شاهد استقبال پرشور خریداران از این خودرو بودیم. رقبای اصلی چانگان CS35 را در بازار خودروهایی همچون جک S3 ، لیفان X50 و ام وی ام X22 تشکیل می دهند و اخیرا بایک X25 نیز به این رقابت افزوده شده است.
هاچ بک های کراس مدتی نسبتا طولانی را به عنوان خودروهایی خوش قیمت با کارایی مناسب بودند که خریداران قابل توجهی را به خود جلب کردند. با این حال، افزایش قیمتهای صورت گرفته در بازار خودرو، موجب کوتاه ماندن دست خریداران بسیاری از این گونه خودروها شده است. از سوی دیگر همکاری چانگان و فورد، مانع از توسعه فعالیت های این خودروسازی در کشورمان شده است. با این حال، چانگان CS35 از نظر ظاهری خودرویی اصولی است که چهره تهاجمی و ویژگیهای آفرودی را ندارد، اما سبک کلی و کلاس بدنه آن به طور کلی با هاچ بک ها فرق دارد و به خوبی توانسته یک کراس اوور کوچک باشد.

چانگان CS35

چانگان CS35

چانگان CS35 همانند بسیاری دیگر از خودروهای هم کلاس و هم قیمت ساخت چین، به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس چهارسرعته تشکیل شده که در کنار هم نوید یک کراس اوور شهری با مصرف سوخت مناسب را می دهند و از سوی دیگر، کسل کنندگی گیربکس های CVT را نیز ندارد. از جمله مهم ترین نقاط ضعف چانگان CS35 باید به صدای نسبتاً زیاد پیشرانه در دور موتورهای بالا و سبک بودن بیش از حد ضرایب دنده سه و چهار اشاره کرد که کاهش کشش خودرو در سرعت‌های بالا را موجب می شود. از سوی دیگر، چانگان CS35 شخصیت یک خودرو شهری را دارد و می تواند برای مصارف درون شهری خانواده ها یا استفاده جوانان مناسب باشد. با این حال، احتمال بروز مشکل کمبود قطعات و دشواری دسترسی به خدمات در چانگان CS35 بیشتر از رقبایش دیده می شود. با این حال هنوز هم عده ای اعتقاد دارند که چانگان CS35 از رقیب فرانسوی – رومانیایی خود، یعنی رنو ساندرو استپ وی ارزش خرید بیشتری دارد. در جدول زیر به بررسی قیمت چانگان CS35 در بازار آزاد پرداخته ایم.

جدول قیمت چانگان CS35 در بازار آزاد

جدول قیمت چانگان CS35 در بازار آزاد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/8
یکی از معدود چینی هایی بود که دوستش داشتم و تاحدودی بخاطر مونتاژش تو سایپا کاشان میشد از بابت تامین یدکیش اطمینان داشت ولی اونزمانی که 72 میلیون بود نه حالا که 100 میلیون اومده رو قیمتش!!واقعا خداوندگار عالم یک دور زندگی تمام به همه ما ایرانیا بینوا که تمام حقوق و اهدافمون شد رویا بدهکاره...
1398/2/9
از خودرو بانک خواهش میکنم یه گزارش در خصوص قدرت خرید خودروی مردم طی چند سال گذشته تهیه کنه. به این صورت که مثلا با حد اقل قانون کار در سالهای 84 تا 98 با چند ماه پس انداز میشد ماشین خرید . از هر رنج قیمتی هم یه نمونه ماشین اتخاب کنین تا اونوقت معلوم بشه چه بلایی سر قدرت خرید مردم مظلوم ایران اومده. و با همین روند در سالهای بعد از این قدرت خرید چی باقی میمونه .
رسما داریم تبدیل به کوبا میشیم از نظر بازا خودرو.
1398/2/9
واقعا ماشین خوبیه من تثریبا یکسال 5 ماه که باهاش کل ایران گشتم.در مورد نقاط ضعف میشه گفت که صدا موتور اصلا ازار دهنده نیست و هر ماشینی تو دور بالا صدای موتورش توی کابین میاد ولی در مورد کشش احتمالا نگارنده این مقاله زمانی خودرو تست کرده که نمونه وارداتیش داخل کشور بوده که گیربکس کود اسپرت نداشته ولی در نمونه مونتاژی با اپدیت گیربکس بسیار خوب ایسین به مد اسپرت این مشکل کاملا برطرف شده.لازم به ذکر که این ماشین از نسل نهم ترمزهای بوش المان سیستم تعلیق trwو در موتور سیستم پیشرفته بلوکور استففاده میکنه که با 1.6 لیتر میتونه 125 اسب بخار تولید کنه که بسیار عالیه.