موضوعات داغ

محصولات ناقص دو خودروساز بزرگ افزایش پیدا کرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس آمارهای اعلامی در حالی تولید شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور افزایش پیدا کرده که حدود ده‌ها هزار محصول ناقص در کف کارخانه‌ها رسوب کرده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، به گفته منابع آگاه، دو خودروساز سایپا و ایران‌خودرو هر کدام حدود ۷۰ هزار محصول ناقص دارند. پس با احتساب خودروهای ناقص، هر دو خودروساز حدود ۱۴۰ هزار محصول ناقص در کارخانه دارند که امکان تجاری‌سازی آنها وجود ندارد و تا تامین قطعات باید منتظر بمانند. خودروها یا به دلیل نبود قطعات که تامین خارجی آنان به مشکل خورده در کف کارخانه رسوب می‌کنند و یا به دلیل مختل شدن تامین قطعات هر چند معمولی ممکن است امکان تجاری‌سازی پیدا نکنند.
در تحریم‌های گذشته در سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز این موضوع وجود داشت، اما در دوره تحریم‌های فعلی این موضوع پررنگ‌تر شده است. وجود خودروهای ناقص که بیشتر در زمان تحریم‌ها نمایان می‌شود و خودروسازان و قطعه‌سازان را برای تامین قطعات و مواد اولیه با مشکلات مواجه می‌کند و باعث افت تولید و بوجود آمدن ده‌ها هزار خودروی ناقص در کارخانه می‌شود. در کنار تحریم، برخی مواقع مشکلات داخلی نیز در مختل شدن تامین قطعات و تولید خودروهای ناقص موثر هستند. گاهی اوقات پیش آمده که به دلیل عدم تزریق نقدینگی خودروسازان به قطعه‌سازان، تولید قطعه در داخل با مشکلاتی روبه‌رو شده و قطعات در زمان مناسب به خط تولید نرسیده است و در نتیجه باعث کاهش تولید و افزایش محصولات ناقص می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/8
با سلام
به عنوان يكي از هواداراي اين مجله الكترونيكي خودرويي از شما ميخوام صداي مردم باشيد. لطفا يه گزارشي تصويري از برخي از مشتري‌هاي اين خودروسازان تهيه كنيدو من يدونه ساندرو آخر سال 96 نوشتم با موعد تحويل آبان 97 كه هنوز هيچ خبري نيست، يكي از همكارام هم تير ماه سال 97 يه خودرو 206 نوشته براي آبان 97 كه تحويل ندادن. ما دوتا هم حاضر به مصاحبه هستيم. همچين وقتي تو سايتا نگاه ميكنم (مثلا سايت وان كار كه مردم در خصوص تاريخ‌هاي تحويل خودرو نظر مي‌گذارند) از روي پيام‌هايي كه سايرين قراردادن معلومه كه هيچ‌كدام از ماشين‌هاي مردم خصوصا اينهايي كه فروش فوري با موعد تحويل نزديك هم ميزارن تحويل نميدن و فقط دارن پول از مردم ميگيرن- من كه سال 96 نوشتم ولي اون بيچاره‌هايي كه خبر ندارن قرار تحويل ندن و ميرن ثبت نام ميكنن حداقل به خاطر اونها يه گزارش تصويري تهيه كنيد و ماهم تمام فاكتورهاي پيش فروشمون رو مياريم كه نتونن بگن دروغه