موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از گردهمایی مولتی‌برند خودروهای کلاسیک و تیونینگ

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
پنجشنبه گذشته یکی از رستوران‌های بزرگ غرب تهران میزبان جمعی از ماشین‌بازها و علاقه‌مندان به خودروهای تیون شده بود. این برنامه که با عنوان همایش بزرگ مولتی‌برند به همگان معرفی شده بود، به همت شروین یگانه یکی از قهرمان‌های مسابقات اتومبیلرانی کشور برگزار شد. این مراسم که از ساعت 16 الی 24 برگزار شد، به دلیل مدت زمان طولانی، میزبان بیش از 200دستگاه از انواع گوناگون خودروهای کلاسیک، مدرن و تیونینگ شده بود، که همین موضوع جذابیت آن را برای علاقه‌مندان دوچندان کرده است.
لازم به ذکر است که برنامه‌های این چنینی به دلیل حجم بالای شرکت‌کنندگان و همچنین رایگان بودن بازدید برای عموم، باعث می‌شود تا نظم کافی در برگزاری آن وجود نداشته باشد. گردهمایی روز گذشته نیز از این قضیه مستثنی نبوده و با بی‌نظمی در برگزاری همراه بود. البته باید خاطرنشان کرد که تیم برگزار کننده نیز تجربه کافی نداشته و در صورت تداوم این روند می‌توان انتظار داشت که به تدریج شاهد برگزاری برنامه‌های منظم‌تری از آن‌ها باشیم.
گردهمایی مولتی‌برند

گردهمایی مولتی‌برند

از خودروهای خاص و بارز حاضر در این گردهمایی می‌توان یک دستگاه پورشه باکستر S اشاره کرد که به عنوان تنها خودروی اسپرت و مدرن در این گردهمایی شناخته می‌شد. اما از کلاسیک‌های حاضر نیز می‌توان به خضور مرسدس بنز 230، ب‌ام‌و E30، ب‌ام‌و E36، نسل‌های مختلف فولکس‌واگن گلف و ولوو 244 اشاره کرد. اما بخش قابل توجهی از خودروهای حاضر در این گردهمایی به خودروهای تیون شده‌ای اختصاص داشت که برخی از آن‌ها علاوه‌بر اعمال تغییرات ظاهری، دستخوش تغییرات فنی نیز شده بودند. به عنوان مثال چندین دستگاه پژو 206 تیون شده در این گردهمایی حضور داشت که توسط تیم فنی یگانه تیونینگ شده بودند. از نکات قابل توجه نیز حضور خودروی مسابقه‌ای شروین یگانه بود که توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده بود.
گردهمایی مولتی‌برند

گردهمایی مولتی‌برند

گفتنی است تعداد قابل توجهی از خودروهای حاضر در این مراسم را پیش از این نیز در گردهمایی‌های مختلف نیز مشاهده کرده بودیم که اگر بخواهیم کمی موشکافانه و ریزبینانه به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که افزایش شدید قیمت‌ها و اعمال محدودیت‌های داخلی باعث شده تا دنیای وسیع ماشین‌بازی هم روز به روز محدود شود و کمتر شاهد اضافه شدن خودروهای تیون شده جدیدی به لیست خودروهای موجود باشیم که این موضوع جای تاسف دارد. زیرا به دلیل وجود افراد متخصص و همچنین استعدادهای فراوانی که با کمترین امکانات موجود اقدام به خلق آثار ارزشمند می‌کنند، می‌توان انتظار داشت که رشته‌های ورزشی موتور اسپرت نیز در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/16
اون دوتا ۴۰۵ چقدر خز بودن :|